GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
2802003062019 TOPLUMDA BESLENME SORUNLARI VE EPİDEMİYOLOJİSİ Ders 3 6 3,00

Lisans


Türkçe


Dünyada ve Türkiye’de sık görülen beslenme sorunlarının nedenleri ve çözüm yolları hakkında bilgi sahibi olmak; mücadele aşamasında ulusal ve uluslararası düzeyde geliştirilen besin ve beslenme ile ilişkili politikaları tanıtmaktır.


Doç. Dr. Özge KÜÇÜKERDÖNMEZ


1 Dünyada ve ülkemizde görülen beslenme sorunlarını, nedenlerini ve çözüm yollarını öğrenir.
2 Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve nasıl değerlendirilmesi gerektiğini öğrenir.
3 Ulusal ve uluslararası düzeyde besin ve beslenme ile ilişkili eylem planlarını ve politikalarını öğrenir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dünyada ve Türkiye’de görülen önemli beslenme sorunları (protein enerji malnütrisyonu, obezite, beslenme ile ilişkili diğer kronik hastalıklar, demir yetersizliği anemisi, A vitamini/D vitamini/folik asit/çinko/iyot yetersizliği, diş çürükleri) ve epidemiyolojisini, besin destekleri ve besin zenginleştirme, ulusal ve uluslararası besin ve beslenme ile ilişkili plan ve politikaları içerir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Epidemiyolojiye giriş, epidemiyolojik çalışmaların tanımlanması, farklı yaş gruplarında beslenme sorunları ve epidemiyolojisi
2 Büyümenin izlenmesi
3 Protein enerji malnütrisyonu ve epidemiyolojisi
4 Obezite ve epidemiyolojisi
5 Beslenme ile ilişkili diğer kronik hastalıklar ve epidemiyolojisi
6 İyot yetersizliği hastalıkları ve epidemiyolojisi
7 Demir yetersizliği anemisi ve epidemiyolojisi
8 Ara Sınav
9 A vitamini yetersizliği hastalıkları ve epidemiyolojisi
10 D vitamini yetersizliği hastalıkları ve epidemiyolojisi
11 Folik asit ve çinko yetersizlikleri ve epidemiyolojisi
12 Diş çürükleri
13 Besin destekleri ve besin zenginleştirme
14 Beslenme ve plan ve politikaları, beslenme rehberleri

1. Willet, W. (2012). Nutritional Epidemiology (Third Edition), Oxford University Press. 2. Chander Vir, S. (2015). Public Health and Nutrition in Developing Countries (Part I and II), CRC Press. 3. Buttriss, J.L., Welch, A.A., Kearney, J.M.,Lanham-New, S. A. (2018). Public Health Nutrition, John Wiley & Sons. 4. Dinour, L.M., Obenchain, J., Spark, A. (2017). Nutrition in Public Health: Principles, Policies, and Practice, Taylor & Francis. 5. Preedy, V.R., Srirajaskanthan, R, Patel, V.B. (2013). Handbook of Food Fortification and Health (Volume 1- Volume 2), Humana Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 2 4
Ev Ödevi 3 3 9
Toplam İş Yükü (saat) 89

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 4 3 1 1 5 3 4 5 4 5 2
ÖÇ 2 1 1 1 1 5 3 2 4 1 3 5
ÖÇ 3 3 4 1 1 5 4 4 5 3 4 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek