Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2802003092022 | ARAŞTIRMA PLANLAMA VE ÇÖZÜMLEME | Ders | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders kapsamında öğrencilerin 1- Araştırma planlamanın adımlarını (ad, amaç, yöntem) bilmesi, 2- Bir araştırma planlayabilmesi 3- SPSS'te veritabanı oluşturmayı öğrenmesi 4- Dağılımlar ve p değerini bilmesi 5- Hangi durumda hangi testin yapılabileceğini tanımlayabilmesi 6- Oluşturulabilecek tablo ve grafikleri bilmesi amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Reci MESERİ
1 | Araştırma planlamanın adımlarını (ad, amaç, yöntem) bilebilir. |
2 | Bir araştırma planlayabilir ve araştırma planını sunabilir. |
3 | SPSS'te veritabanı oluşturabilir |
4 | Dağılımları ve p değerini bilir |
5 | Hangi durumda hangi testin yapılabileceğini tanımlayabilir |
6 | Oluşturulabilecek tablo ve grafikleri bilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin amacı sağlıkta araştırma planlama ve çözümleme yöntemlerinin öğretilmesidir. Bu ders kapsamda nedensellik, araştırmada kullanılan hızlar, araştırma tipleri, araştırma yöntemi ve araştırma yazımı işlenecektir. Bu derste teorik eğitimlerin yanı sıra uygulamalı pratikler de yapılmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Araştırmanın temel öğeleri – ad, amaç, yöntem, tartışma, sonuç ve öneriler | Yüz yüze, sunum, tartışma | Yok | |
2 | Araştırma tipleri & nedensellik & nedenselliğin ölçütleri | Yüz yüze, sunum, tartışma | Yok | |
3 | Evren ve örnek | Örnek büyüklüğünü belirleme ve örnek seçme | Yüz yüze, sunum, tartışma | yok |
4 | Değişkenler - Bağımlı ve bağımsız değişkenler | Değişkenler - Bağımlı ve bağımsız değişkenleri saptanması ve tanımlanması | Yüz yüze, sunum, tartışma | Yok |
5 | Veri toplama yöntemleri, veri tipleri, veri toplama formunun oluşturulması | veri toplam formunun hazırlanması | Yüz yüze, sunum, tartışma | |
6 | Veri kontrolü, veri girişi, tablo ve grafik oluşturma | tablolar ve grafikler | Yüz yüze, sunum, tartışma | Yok |
7 | Ödev tartışması | |||
8 | Ödev tartışması I | Ödev tartışması I | Yüz yüze, sunum, tartışma | yok |
9 | Ödev tartışması II | Ödev tartışması II | Yüz yüze, sunum, tartışma | Yok |
10 | Ödev tartışması III | Ödev tartışması III | Yüz yüze, sunum, tartışma | yok |
11 | Ödev tartışması IV | Ödev tartışması IV | Yüz yüze, sunum, tartışma | yok |
12 | SPSS uygulaması | SPSS uygulaması-Veri tabanı oluşturma, veri girişi | Yüz yüze, bilgisayar uygulamalı sunum, tartışma | Yok |
13 | Çözümlemenin temeli: Dağılımlar ve p değeri | Yüz yüze, sunum, tartışma | Yok | |
14 | Çözümlemenin temeli: hangi durumda hangi test? | Hangi durumda hangi test - olgu örnekleri | Yüz yüze, sunum, tartışma | yok |
Aksakoğlu G. Sağlıkta araştırma ve çözümleme. Meta Basımevi, İzmir, 2013
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Proje Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Proje Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 113 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 |
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |