Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SYB357 | İTALYANCA | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 6,00 |
Lisans
Italyanca'ya giris: gramer, kelime haznesi, dilin yapisi
1 | Dilbilimsel yapıyı anlayabilme |
2 | Temel gramer yapısını anlayabilme |
3 | Kelime haznesi oluşturabilme |
4 | Basit yazılı metinleri ve sözlü diyalogları anlayabilme |
5 | Basit yazılı mesajlar ve sözlü diyaloglar oluşturabilme |
6 | Temel gramer kuralları bilgisine sahip olabilme |
7 | Bilgi alışverişinde pratik beceri gösterebilme |
8 | İtalyanca’yı sınırlı yapısal, gramatik ve kelime bilgisiyle temel amaçlar için kullanabilme becerisi kazanma |
Yok
Italyanca'ya giriş: cümle yapısı, isim ve sıfatlarda eril-dişil, tekil-çoğul olma hali, artikeller, yardımcı fiiller, 'olmak' ve 'sahip olmak' fiilleri, düzenli fiillerin şimdiki zaman halleri, bazı çok genel düzensiz fiiller, iyelik sıfatları ve zamirleri; zaman, yer ve miktar ifadeleri, edatlar, geçmiş zaman, kendini tanıtma, selamlaşma, 'ev', 'restoran', 'yemek', alışveriş, yön sorma, telefon konuşmaları, zaman ve yer ifadeleri, haftanın günleri, aylar, saatler, rakamlar, 'tatil', 'iş', vs...
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tümce yapılarına ve selamlaşma’ya giriş İtalyanca tümce kurma kuralları | ||
2 | Dişil ve eril isimler, sıfatlar ve kendini tanıtma Cinsiyet kuralları | ||
3 | Belirtme artikelleri ve yer, zaman, miktar zarfları Dişil, eril, çoğul, tekil ve düzensizler | ||
4 | Olmak ve sahip olmak fiilleri – basit bilgiler verme Yardımcı fiiller | ||
5 | Düzenli fiillerin şimdiki zaman halleri Birinci, ikinci, ücüncü şahıs çekimleri | ||
6 | Sık kullanılan düzensiz fiiller: Gelmek, gitmek, gereklilik ve zorunluluk fiilleri, vs | ||
7 | Belirtme sıfatları ve zamirleri Bu – şu | ||
8 | Vize sınavı | ||
9 | İyelik sıfatları ve zamirleri – aileniz ve kendiniz hakkında konuşmalar | ||
10 | Geçmiş zaman – geçmişteki olaylarla ilgili konuşma | ||
11 | Okuma becerileri – yazılı bir metni anlamak için gereken temel ögeler Şimdiki zaman ve geçmiş zamanda basit öyküler | ||
12 | Zarflar, edatlar; zaman, yer ve miktar ifadeleri Basit yazılı metinler oluşturma | ||
13 | Temel yazma becerileri, cümle yapısı Dikte, durumsal diyaloglar yazma | ||
14 | Geçmiş zaman Geçmiş zaman ve geçmiş zamanda süreklilik kalıplarının kullanılışı | ||
15 | Geçmiş zaman ve geçmiş zamanda süreklilik ifadeleri Metin okuma, geçmiş olaylarla ilgili konuşma | ||
16 | Final sınavı |
1-’Italian One’ – set of fotocopies from various text books. 2. ‘Easy Italian’ - set of fotocopies from various reading books for beginners
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 186 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 0 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 1 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 7 | 5 |