Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YZM0102 | UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ II (YÜZME ) | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Yaş grupları seviyesi yüzme antrenörü bilgi ve beceri yeterliliğinin sağlanması
Dr. M. Akın ONGUN Dr. M. Armağan ONGUN
1 | Öğrenilmiş Yüzme Tekniklerinin Rafine Edilerek Süratin Arttırılması |
2 | Yardımcı Biyomotor Yetilerin Geliştirilerek Yarışma Performansına Etkisinin Sağlanması. |
3 | Çıkış-Dönüş-Varış Ve Yarış Taktiklerinin Doğru Öğretimi Yoluyla Derece Gelişimi |
4 | Müsabaka Katılım Teknik, Lojistik Ve İdari Hazırlık Detayların Öğrenilebilmesi |
5 | Hücresel solunum ve ATP Üretim Metotları |
Birinci Öğretim
swimming fastest, Ernest W. Maglischo Phd., Human Kinetics
Yaş grupları seviyesi yüzme antrenörünün bilmesi gereken teorik ve uygulama bilgileri
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dönem ders içeriğinin genel tanıtımı | |||
2 | Bireysel karışık yarışları ve dönüşleri + Bayrak yarışları ve çıkışları | |||
3 | Yerel ve Deplasman Yüzme Müsabakası öncesi / sırasında / sonrası Teknik-İdari-Lojistik Müsabaka katılım hazırlıkları ve planlanması | |||
4 | Antrenman ve Yarış teknik analizi> hata tespit ve düzeltme drilleri> hata azaltma yoluyla derece gelişimi | |||
5 | Temel Biyomotor Yetiler>Dayanıklılık> Yüzme yarış mesafelerine göre çeşitleri | |||
6 | Temel Biyomotor Yetiler>Kuvvet> Yüzme yarış mesafelerine göre çeşitleri | |||
7 | Temel Biyomotor Yetiler>Sürat> Yüzme yarış mesafelerine göre çeşitleri | |||
8 | Yardımcı Biyomotor Yetiler> Denge, beceri, koordinasyon, esneklik, çeviklik v.b. > Yüzmede Yaş grubuna uygun karada ve suda yapılan Yardımcı Biyomotor Yeti geliştirici egzersizler ve oyunlar | |||
9 | Genel Gözden Geçirme | |||
10 | VİZE SINAVı | |||
11 | Aerobik Hücresel Solunum > Glikoliz>Substrat düzeyinde fosforilasyon | |||
12 | Aerobik Hücresel Solunum > Krebse hazırlık>Krebs döngüsü | |||
13 | Aerobik Hücresel Solunum > ETS> Oksidatif Fosforilasyon | |||
14 | Anaerobik Alaktasid Enerji Yolu > CP+ADP | |||
15 | Anerobik Laktasid Enerji Yolu > Laktik asit fermentasyonu> Cori Döngüsü | |||
16 | Tüm dönem konularının gözden geçirilmesi |
swimming fastest, Ernest W. Maglischo Phd., Human Kinetics
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Alan Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 139 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |