Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PF201 | EĞİTİME GİRİŞ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Eğitimin temel kavramları, varsayımları, tartışmaları araştırma ve inceleme yöntemleri, Eğitim bilimi tarihsel gelişimi, Eğitim olgusu karşısında durumu felsefî, tarihsel, sosyolojik, psikolojik ve ekonomik yönleriyle tanımlaması ve açıklanması ve tartışılması, Türk eğitim sisteminin yapısı Öğretmenlik mesleği konularında bilgi sağlamaktır.
Doç. Dr. Olcay KİREMİTCİ
1 | Eğitimin temel kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilme |
2 | Eğitim olgusu karşısında durumu felsefî, tarihsel, sosyolojik ve ekonomik yönleriyle tanımlayabilme |
3 | Toplumsallaşmada etkili olan öğeleri, toplumsallaşmanın nasıl olduğunu açıklayabilme |
4 | Eğitimdeki yeni eğilimleri ve yaklaşımları kavrayabilmek |
5 | Milli eğitim sisteminin temel yapısını ve işleyişini kavrayabilmek |
6 | Eğitimin diğer bilim alanları ile ilişkilerini kavrayabilmek |
Birinci Öğretim
[Yok]
Eğitimin temel kavramlarını, Meslek seçimi, öğretmenlik mesleği ve etiği, Öğretmenlik mesleğinde yeterlilik alanları, Etkili öğretmen özellikleri, Eğitimin bilim olarak gelişimi, Bilim olarak eğitim, Eğitim alanında araştırma konuları, Eğitimin felsefi temelleri, Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi, Türk milli eğitim sistemini düzenleyen genel esaslar, Millî eğitimin temel ilkeleri, Türk millî eğitim sisteminin genel yapısı, v Eğitimin sosyolojik temelleri, Öğretmenlik mesleği ve çağdaş yaklaşımlar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Eğitim ile ilgili temel kavramlar | ||
2 | Eğitim ile ilgili temel kavramlar II | ||
3 | Türkiyedeki eğitimin tarihsel gelişimi | ||
4 | Eğitimin felsefi ve psikolojik temelleri | ||
5 | Eğitimin sosyal ve kültürel temelleri | ||
6 | Eğitimin ekonomik ve hukuksal temelleri | ||
7 | Eğitim alanında bilimsel araştırma | ||
8 | VİZE | ||
9 | Eğitimin amaç ve işlevleri | ||
10 | Türk eğitim sistemi | ||
11 | Türk milli eğitim sistemini düzenleyen genel esaslar | ||
12 | Bir meslek olarak öğretmenlik | ||
13 | 21. yüzyılda eğitim | ||
14 | 21. yüzyılda eğitim | ||
15 | Bir eğitim öğretim ortamı olarak okul ve sınıf | ||
16 | Final |
Ekiz, D., Durukan H., (2006) Eğitim Bilimlerine Giriş, İstanbul, Lisans yayıncılık Özyurt, S., (2000) Öğretmenlik Mesleğine Giriş 2. baskı, Adapazarı, Değişim Yayınları Demirel, Ö., Kaya, Z., (2003) Öğretmenlik Mesleğine Giriş, 3. baskı, Pegem yayınları Özdemir, S., Yalın, H., İ., ve Sezgim. (2004), Öğretmenlik mesleğine giriş,5. Baskı. Ankara, Nobel Yayınları Fidan, N., Erden, M. (1985), Eğitime Giriş Alkım Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Okuma | 3 | 10 | 30 |
Rapor | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 108 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 3 |