Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PF201 | EĞİTİME GİRİŞ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Eğitimin temel kavramları, varsayımları, tartışmaları araştırma ve inceleme yöntemleri, Eğitim bilimi tarihsel gelişimi, Eğitim olgusu karşısında durumu felsefî, tarihsel, sosyolojik, psikolojik ve ekonomik yönleriyle tanımlaması ve açıklanması ve tartışılması, Türk eğitim sisteminin yapısı Öğretmenlik mesleği konularında bilgi sağlamaktır.
Araş. Gör. Dr. Yasin AY
1 | Eğitimin temel kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilme |
2 | Eğitim olgusu karşısında durumu felsefî, tarihsel, sosyolojik ve ekonomik yönleriyle tanımlayabilme |
3 | Toplumsallaşmada etkili olan öğeleri, toplumsallaşmanın nasıl olduğunu açıklayabilme |
4 | Eğitimdeki yeni eğilimleri ve yaklaşımları kavrayabilmek |
5 | Milli eğitim sisteminin temel yapısını ve işleyişini kavrayabilmek |
6 | Eğitimin diğer bilim alanları ile ilişkilerini kavrayabilmek |
Birinci Öğretim
[Yok]
Eğitimin temel kavramlarını, Meslek seçimi, öğretmenlik mesleği ve etiği, Öğretmenlik mesleğinde yeterlilik alanları, Etkili öğretmen özellikleri, Eğitimin bilim olarak gelişimi, Bilim olarak eğitim, Eğitim alanında araştırma konuları, Eğitimin felsefi temelleri, Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi, Türk milli eğitim sistemini düzenleyen genel esaslar, Millî eğitimin temel ilkeleri, Türk millî eğitim sisteminin genel yapısı, v Eğitimin sosyolojik temelleri, Öğretmenlik mesleği ve çağdaş yaklaşımlar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Eğitim ile ilgili temel kavramlar | Anlatım Yöntemi | |
2 | Eğitim ile ilgili temel kavramlar II | Anlatım Yöntemi | |
3 | Türkiyedeki eğitimin tarihsel gelişimi | Anlatım Yöntemi | |
4 | Eğitimin felsefi ve psikolojik temelleri | Anlatım Yöntemi | |
5 | Eğitimin sosyal ve kültürel temelleri | Anlatım Yöntemi | |
6 | Eğitimin ekonomik ve hukuksal temelleri | Anlatım Yöntemi | |
7 | Eğitim alanında bilimsel araştırma | Anlatım Yöntemi | |
8 | VİZE | ||
9 | Eğitimin amaç ve işlevleri | Anlatım Yöntemi | |
10 | Türk eğitim sistemi | Anlatım Yöntemi | |
11 | Türk milli eğitim sistemini düzenleyen genel esaslar | Anlatım Yöntemi | |
12 | Bir meslek olarak öğretmenlik | Anlatım Yöntemi | |
13 | 21. yüzyılda eğitim | Anlatım Yöntemi | |
14 | 21. yüzyılda eğitim | Anlatım Yöntemi | |
15 | Bir eğitim öğretim ortamı olarak okul ve sınıf | Anlatım Yöntemi | |
16 | Final |
Ekiz, D., Durukan H., (2006) Eğitim Bilimlerine Giriş, İstanbul, Lisans yayıncılık Özyurt, S., (2000) Öğretmenlik Mesleğine Giriş 2. baskı, Adapazarı, Değişim Yayınları Demirel, Ö., Kaya, Z., (2003) Öğretmenlik Mesleğine Giriş, 3. baskı, Pegem yayınları Özdemir, S., Yalın, H., İ., ve Sezgim. (2004), Öğretmenlik mesleğine giriş,5. Baskı. Ankara, Nobel Yayınları Fidan, N., Erden, M. (1985), Eğitime Giriş Alkım Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Okuma | 3 | 10 | 30 |
Rapor | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 108 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |