GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
PF201 EĞİTİME GİRİŞ Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Eğitimin temel kavramları, varsayımları, tartışmaları araştırma ve inceleme yöntemleri, Eğitim bilimi tarihsel gelişimi, Eğitim olgusu karşısında durumu felsefî, tarihsel, sosyolojik, psikolojik ve ekonomik yönleriyle tanımlaması ve açıklanması ve tartışılması, Türk eğitim sisteminin yapısı Öğretmenlik mesleği konularında bilgi sağlamaktır.


Araş. Gör. Dr. Yasin AY


1 Eğitimin temel kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilme
2 Eğitim olgusu karşısında durumu felsefî, tarihsel, sosyolojik ve ekonomik yönleriyle tanımlayabilme
3 Toplumsallaşmada etkili olan öğeleri, toplumsallaşmanın nasıl olduğunu açıklayabilme
4 Eğitimdeki yeni eğilimleri ve yaklaşımları kavrayabilmek
5 Milli eğitim sisteminin temel yapısını ve işleyişini kavrayabilmek
6 Eğitimin diğer bilim alanları ile ilişkilerini kavrayabilmek

Birinci Öğretim



[Yok]


Eğitimin temel kavramlarını, Meslek seçimi, öğretmenlik mesleği ve etiği, Öğretmenlik mesleğinde yeterlilik alanları, Etkili öğretmen özellikleri, Eğitimin bilim olarak gelişimi, Bilim olarak eğitim, Eğitim alanında araştırma konuları, Eğitimin felsefi temelleri, Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi, Türk milli eğitim sistemini düzenleyen genel esaslar, Millî eğitimin temel ilkeleri, Türk millî eğitim sisteminin genel yapısı, v Eğitimin sosyolojik temelleri, Öğretmenlik mesleği ve çağdaş yaklaşımlar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Eğitim ile ilgili temel kavramlar Anlatım Yöntemi
2 Eğitim ile ilgili temel kavramlar II Anlatım Yöntemi
3 Türkiyedeki eğitimin tarihsel gelişimi Anlatım Yöntemi
4 Eğitimin felsefi ve psikolojik temelleri Anlatım Yöntemi
5 Eğitimin sosyal ve kültürel temelleri Anlatım Yöntemi
6 Eğitimin ekonomik ve hukuksal temelleri Anlatım Yöntemi
7 Eğitim alanında bilimsel araştırma Anlatım Yöntemi
8 VİZE
9 Eğitimin amaç ve işlevleri Anlatım Yöntemi
10 Türk eğitim sistemi Anlatım Yöntemi
11 Türk milli eğitim sistemini düzenleyen genel esaslar Anlatım Yöntemi
12 Bir meslek olarak öğretmenlik Anlatım Yöntemi
13 21. yüzyılda eğitim Anlatım Yöntemi
14 21. yüzyılda eğitim Anlatım Yöntemi
15 Bir eğitim öğretim ortamı olarak okul ve sınıf Anlatım Yöntemi
16 Final

Ekiz, D., Durukan H., (2006) Eğitim Bilimlerine Giriş, İstanbul, Lisans yayıncılık Özyurt, S., (2000) Öğretmenlik Mesleğine Giriş 2. baskı, Adapazarı, Değişim Yayınları Demirel, Ö., Kaya, Z., (2003) Öğretmenlik Mesleğine Giriş, 3. baskı, Pegem yayınları Özdemir, S., Yalın, H., İ., ve Sezgim. (2004), Öğretmenlik mesleğine giriş,5. Baskı. Ankara, Nobel Yayınları Fidan, N., Erden, M. (1985), Eğitime Giriş Alkım Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 5 5
Bireysel Çalışma 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Okuma 3 10 30
Rapor 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 108

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3
ÖÇ 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3
ÖÇ 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3
ÖÇ 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3
ÖÇ 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3
ÖÇ 6 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek