Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PF203 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin sonunda öğrenciler; temel öğretim ilke ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilecek, belli bir dersin öğretim programının yapısal özelliklerini anlayabilecek ve fen bilimleri öğretmeninin öğretim programlarının geliştirilmesine katkılarını fark edebilecektir.
1 | Öğretimle ilgili temel kavramların anlam bilgisi |
2 | Öğretimde planlı çalışmanın önemini kavrayabilme |
3 | Bilişsel, duyuşsal ve devinişsel davranışlarla öğretim yöntem ve teknikleri arasındaki ilişkiyi anlayabilme |
4 | Öğrenme ve öğretme ilkelerini hatırlayabilme |
5 | Temel öğretim stratejilerini, yöntem ve tekniklerini tanıyabilme |
6 | Türkiye’de uygulanmakta olan öğretim programı tasarılarının yapısını tanıyabilme |
7 | Temel öğretim yöntem ve tekniklerini öğretim süreçlerinde kullanmaya istekli oluş |
8 | Etkili bir öğretmen olmaya dönüklük |
Birinci Öğretim
[Yok]
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve tanışma | ||
2 | Öğretimle ilgili temel kavramlar | ||
3 | Öğrenme ve öğretim ilkeleri | ||
4 | Öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları | ||
5 | Eğitim Programı Kavramları ve Temel Öğelerini İnceleme | ||
6 | Hedeflerin Aşamalı Sınıflaması: Bilişsel Alan, Duyuşsal Alan ve Devinişsel Alan, Hedef Yazma İlkeleri | ||
7 | Hedeflerin Aşamalı Sınıflaması: Bilişsel Alan, Duyuşsal Alan ve Devinişsel Alan, Hedef Yazma İlkeleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Öğretim Sürecinin Aşamaları | ||
10 | Öğretim Kuram ve Modelleri | ||
11 | Öğretim Stratejileri, Yöntem ve Teknikleri | ||
12 | Öğretim yöntem ve teknikleri | ||
13 | Öğretim yöntem ve teknikleri | ||
14 | Öğretmen Nitelikleri, Öğretmenin Öğretimdeki Görev ve Sorumlulukları | ||
15 | Final sınavı |
Açıkgöz, Kamile Ün. (2001). Aktif Öğrenme. İzmir: Kanyılmaz Mat. Arslan, M. (2007). (Ed.) Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Demirel, Ö. (2009a). Öğretim İlke ve Yöntemleri ‘Öğretme Sanatı’. (14. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Demirel, Ö. (2009b). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. (12. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Demirel, Ö. (2010). Eğitimde Yeni Yönelimler. (2. Baskı). Ankara: Pegema yayıncılık. *Doğan, B. ve Alkan, V. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Eğiten Kitap. Hesapçıoğlu, M. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. MEB. (2017a). Öğretim Programları, https://ttkb.meb.gov.tr/www/ogretim- programlari/icerik/72 adresinden indirilebilir. MEB. (2017b). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretmen Kılavuzları. Ankara. Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, Öğrenme ve Öğretme. (Geliştirilmiş 15. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Sönmez, V. (2014). Öğretim İlke ve Yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. Sönmez, V. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | ||||||||||||
ÖÇ 7 | ||||||||||||
ÖÇ 8 |