Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SYB241 | FİZİKSEL UYGUNLUK | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 7,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, toplum sağlığını korumak adına özel fiziksel aktiviteler için, bilimsel kanıtlara dayalı metotları ve teknikleri öğretmek ve geliştirmek, toplumun her kesimi için etkili ve güvenli fiziksel aktivitenin gerekliliklerini kavratmak ve duyarlı sağlık profesyonellerini yaratmaktır
Öğretim Görevlisi Dr. Aykut Eren Canüzmez
1 | 1. Yaşam kalitesini arttırma, sağlıklı duygusal/fiziksel çevre yaratır |
2 | 2. Fiziksel aktivite temellerini/ilkelerini kavrar |
3 | 3. Toplumun tüm kesimlerinde fiziksel uygunluk ile ilgili anlayışı geliştirir |
4 | 4. Her yaşın özellikleri ve spor performanslarının ihtiyaçlarını tespit eder |
5 | 5. Değişik egzersiz türleri ve onun uygulamaları ile ilgili olarak egzersiz öncesi, sırası ve sonrasında farklı fiziksel uygunluk yöntemlerini tasarlar |
6 | 6. Uluslararası sağlık organizasyonlarının kurs/ seminerlerini ve güncel bilgilerini takip eder |
7 | 7. Yüksek teknolojinin bütün yaklaşımlarından yararlanır |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Yaşam kalitesini arttırma, sağlıklı bir duygusal çevre yaratabilme, toplumun her kesiminde fiziksel aktivite artışı için birçok temel prensiplerini, fitnesin sağlıkla ilgili bileşenleri tanıma, sağlık taramaları ve risk sınıflandırmaları, fiziksel aktivitenin etkili bir şekilde ölçümü, değerlendirme prensipleri, sedanter yaşam ve kronik hastalıkları, fiziksel aktivite programlarını değerlendirme ve planlama, egzersiz programı hazırlayabilme, sağlık ve fitnes’e ilişkin normları takip edebilme ve değerlendirme
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Yaşam kalitesi arttırma. Fiziksel aktivite temelleri/ilkeleri kavrama. Sağlıklı bir duygusal/fiziksel çevre oluşturma. Fiziksel aktiviteye yönlendiren tanıtıcı materyalleri oluşturma, fiziksel aktivite önerileri, terimlerin tanımı | Sınıfta anlatım, Saha uygulaması. | Anlatım Yöntemi, Gösteri Yöntemi | |
2 | Toplumun her kesiminde fiziksel aktivite artışı için birçok temel prensipleri tanıma, sağlıkla ilişkilendirilmiş fitnesin bileşenleri, sınıf hazırlığı, kas dengesi, kuvvet ve esneklik dengesi, eklem hareket genişliği | Güvenli ve etkili egzersiz, egzersizde solunum, grup egzersizleri | Anlatım Yöntemi, Gösteri Yöntemi | |
3 | Geçmişi sorgulama ile elde edilen bilgilerle, sağlık taramaları ve risk sınıflandırmaları | Isınma ve gerdirme ilkeleri, grup egzersizleri (Foam roller) | Anlatım Yöntemi, Gösteri Yöntemi | |
4 | Fiziksel aktivite, sağlık ve kronik hastalıklar | Düşük ve yüksek etkili egzersizler, aerobik dans, (Step egzersizleri) | Anlatım Yöntemi, Gösteri Yöntemi | |
5 | Fiziksel aktiviteyi etkili bir şekilde ölçme ve değerlendirme ilkeleri | Kas yapılandırma ve esneklik antrenmanı, elastik direnç egzersizleri (Stabilite topu) | Anlatım Yöntemi, Gösteri Yöntemi | |
6 | Fiziksel aktivite programlarını değerlendirme ve planlama | Soft Ball egzersizleri | Anlatım Yöntemi, Gösteri Yöntemi | |
7 | Kalp-solunum sistemini geliştirici egzersiz programlarını düzenleme, aerobik antrenmanın yöntemleri ve seviyeleri/çeşitleri, bireysel egzersiz programları, materyalleri gözden geçirme | Sabit bisiklet kullanma | Anlatım Yöntemi, Gösteri Yöntemi | |
8 | Ara sınav | Ara sınav | ||
9 | Kassal uygunluğu değerlendirme, araçlar için kaynaklar ve materyalleri gözden geçirme | Elastik direnç egzersizleri (Bosu) | Anlatım Yöntemi, Gösteri Yöntemi | |
10 | Direnç antrenman modellerini düzenleme, kassal yorgunluk ve materyalleri gözden geçirme | Elastik bantlar ve lastikler | Anlatım Yöntemi, Gösteri Yöntemi | |
11 | Vücut kompozisyonunu değerlendirme, araçları için kaynaklar ve materyalleri gözden geçirme | Genel uygulamalar | Anlatım Yöntemi, Gösteri Yöntemi | |
12 | Vücut ağırlığını sürdürme, dengeleme düzenleme ve vücut kompozisyonu programları, materyalleri gözden geçirme | Su egzersizleri | Anlatım Yöntemi, Gösteri Yöntemi | |
13 | Esnekliği değerlendirme, esneklik için program tasarlama araçları için kaynaklar ve materyalleri gözden geçirme | Body Bar çalışmaları, Gliding | Anlatım Yöntemi, Gösteri Yöntemi | |
14 | Vücut dengesi, bel sağlığını koruma, materyalleri gözden geçirme | Body Bar çalışmaları, Gliding | Anlatım Yöntemi, Gösteri Yöntemi | |
15 | Sağlık ve fitnesi değerlendirme yöntemleri ve normlar | Eğlenceli, maceraya yönelik aktiviteleri | Anlatım Yöntemi, Gösteri Yöntemi | |
16 | Final sınavı | Eğlenceli, maceraya yönelik aktiviteleri |
1. Heyward VH (2006), Advanced Fitness Assessment and Exercise Prescription, Fifth Edition, Human Kinetics 2. Randsdell LB, Dinger MK, Huberty J, Miller KH (2009), Developing effective Physical Activity Programs, Human Kinetics 3. Kennedy-Armbruster C, Yoke MM (2009), Methods of Group Exercise Instruction, Second Edition, Human Kinetics 4. Swain DP, Leutholtz BC (2007) Exercise Prescription, Second Edition, Human Kinetics 5. ACSM’s Health-related Physical Fitness Assessment Manual (2010), Third Edition
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Performans | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 204 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
ÖÇ 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
ÖÇ 7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |