Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SYB433 | FİTNESS UYGULAMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, toplum sağlığını korumak adına özel fiziksel aktiviteler için, bilimsel kanıtlara dayalı metotları ve teknikleri öğretmek ve geliştirmek, toplumun her kesimi için etkili ve güvenli fiziksel aktivitenin gerekliliklerini kavratmak ve duyarlı sağlık profesyonellerini yaratmaktır
Asst.Prof.Dr. Emine Kutlay, Okt. Ramazan Aydınoğlu
1 | 1. Yaşam kalitesini arttırma, sağlıklı duygusal/fiziksel çevre yaratabilme, |
2 | 2. Fiziksel aktivite temellerini/ilkelerini kavrayabilme, |
3 | 3. Toplumun tüm kesimlerinde fiziksel uygunluk ile ilgili anlayışı geliştirebilme, |
4 | 4. Her yaşın özellikleri ve spor performanslarının ihtiyaçlarını tespit edebilme, |
5 | 5. Değişik egzersiz türleri ve onun uygulamaları ile ilgili olarak egzersiz öncesi, sırası ve sonrasında farklı fiziksel uygunluk yöntemlerini tasarlayabilme, |
6 | 6. Uluslar arası sağlık organizasyonlarının kurs/ seminerlerini ve güncel bilgilerini takip edebilme, |
7 | 7. Yüksek teknolojinin bütün yaklaşımlarından yararlanabilme |
8 | 8. Sağlığa ilişkin fiziksel uygunluk risk faktörlerini tarayabilme |
9 | 9. Her özel durum için egzersiz reçetesi planlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sağlığa ilişkin fiziksel uygunluğun tanımı, sağlığa ilişkin fiziksel uygunluk bileşenleri, sağlığa ilişkin fiziksel uygunluk parametrelerinde ölçümün önemi, değerlendirmenin temel prensipleri, taramanın ön değerlendirmesi için rasyonellik, vücut kompozisyonu, kassal uygunluk, esneklik. Egzersiz reçetesi için temel prensipler (kalp-solunum uygunluğu, kilo kaybı, kas kuvveti, yaşlı bireyler, kalp hastalıkları, şeker hastalığı, ve diğer özel durumlar için)
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Sağlığa ilişkin fiziksel uygunluğun tanımı, sağlığa ilişkin fiziksel uygunluk bileşenleri, sağlığa ilişkin fiziksel uygunluk parametrelerinde ölçümün önemi, değerlendirmenin temel prensipleri, fiziksel uygunluk mesleği | |||
2 | Taramanın ön değerlendirmesi için rasyonellik, bilgilendirilmiş olur belgesi, prosedürleri tarama, diğer sağlığa ilişkin hususları değerlendirmek | |||
3 | Risk faktörlerini değerlendirme, istirahat kan basıncı, kan testleri, şişmanlık, fiziksel aktivite, diğer hastalıklar ve şartlar, laboratuar çalışmaları | Uygulama | ||
4 | Vücut kompozisyonu, laboratuar çalışmaları | Uygulama | ||
5 | Kassal Uygunluk, laboratuar çalışmaları | Uygulama | ||
6 | Esneklik, laboratuar çalışmaları | Uygulama | ||
7 | Kalp-solunum sistemi uygunluğu- submaksimal ve maksimal testleri, laboratuar çalışmaları | Uygulama | ||
8 | Ara sınav | |||
9 | Egzersiz reçetesi için temel prensipler, kalp-solunum sistemi uygunluğu için, konuya ilişkin araştırma makaleleri inceleme | |||
10 | Kilo kaybı için egzersiz reçeteleri, konuya ilişkin araştırma makaleleri inceleme | |||
11 | Esneklik ve kas kuvveti için egzersiz reçeteleri, konuya ilişkin araştırma makaleleri inceleme | |||
12 | Yaşlı insanlariçin egzersiz reçeteleri, konuya ilişkin araştırma makaleleri inceleme | |||
13 | Kalp hastalıkları için egzersiz reçeteleri, konuya ilişkin araştırma makaleleri inceleme | |||
14 | Şeker hastalıkları için egzersiz reçeteleri, konuya ilişkin araştırma makaleleri inceleme | |||
15 | Diğer özel durumlar için egzersiz reçeteleri, konuya ilişkin araştırma makaleleri inceleme | |||
16 | Final Sınavı |
1. Heyward VH (2006), Advanced Fitness Assessment and Exercise Prescription, Fifth Edition, Human Kinetics 2. Randsdell LB, Dinger MK, Huberty J, Miller KH ((2009), Developing effective Physical Activity Programs, Human Kinetics 3. Kennedy-Armbruster C, Yoke MM (2009), Methods of Group Exercise Instruction, Second Edition, Human Kinetics 4. Swain DP, Leutholtz BC (2007) Exercise Prescription, Second Edition, Human Kinetics 5. ACSM’s Health-related Physical Fitness Assessment Manual (2010), Third Edition
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Makale Kritik Etme | 8 | 1 | 8 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 148 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 7 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 8 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 9 | 3 |