Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BES121 | HAREKET EĞİTİMİ | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı hareket eğitiminin özellikle çocuklardaki önemini ortaya koyabilme ve kavratabilmedir. Ayrıca çocukların fiziksel ve nörolojik gelişimlerine paralel olarak verilecek doğru hareket eğitiminin sonraki sportif ve sosyal yaşantılarını olumlu yönde etkilemektir
Dr. Aykut Eren Canüzmez
1 | Çocuklara yönelik bilgi beceri düzeylerini yükseltebilme |
2 | Bir çok bilgiden yararlanarak daha iyi bir öğretmen olabilmek. |
3 | Çocuklara oyunla sporu sevdirebilme ve spor yapmalarını sağlayabilmek. |
4 | Çocukların yetenek seviyelerini tespit edebilme |
5 | Çocukların yaş gruplarına göre uygun öğretim tekniklerini kullanabilmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders, hareket eğitiminn tarihsel gelişimi, felsefesi, nasıl uygulatılacağı konularnı içermektedir. Vücut , alan bilgisini, materyaller ile destekleyerek hareket gelişimlerini desteklemektir
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | HAREKET EĞİTİMİNİN TARİHİ VE FELSEFESİ HAREKET EĞİTİMİNİN ALANI | |||
2 | GELİŞİME YÖNELİK UYGUN ÖĞRETİM | |||
3 | HAREKET EĞİTİMİNDE YARATICI FİKİRLER | |||
4 | AKTİVİTE ANALİZİ. HAREKET EĞİTİMİNİN UYGULAMALI ALANI | |||
5 | HAREKET KONSEPT AKTİVİTELERİ | |||
6 | VÜCUT AKTİVİTELERİ, UYGULAMALARI | |||
7 | VİZE SINAVI | Değerlendirme | ||
8 | ALAN AKTİVİTELERİ, | |||
9 | EFOR AKTİVİTELERİ, UYGULAMALARI | EFOR,ALAN AKTİVİTELERİ, UYGULAMALARI | ||
10 | ÖĞRETİMDE EĞİTİCİ OYUNLAR, UYGULAMALARI | ÖĞRETİMDE EĞİTİCİ OYUNLAR, UYGULAMALARI | ||
11 | ÖĞRETİMDE EĞİTİCİ CİMNASTİK, UYGULAMALARI | ÖĞRETİMDE EĞİTİCİ CİMNASTİK, UYGULAMALARI | ||
12 | ÖĞRETİMDE EĞİTİCİ DANS, UYGULAMALARI | ÖĞRETİMDE EĞİTİCİ DANS, UYGULAMALARI | ||
13 | HAREKET VE OYUN UYGULAMALARI | HAREKET VE OYUN UYGULAMALAR | ||
14 | HAREKET VE OYUN UYGULAMALARI | HAREKET VE OYUN UYGULAMALARI | ||
15 | HAREKET VE OYUN UYGULAMALARI | HAREKET VE OYUN UYGULAMALARI | ||
16 | FİNAL SINAVI | Değerlendirme |
1. Karen Abels, Jennifer M. Bridges. Teaching Movement Education. Human Kinetics, 2010 2. Lilian W.Y.Cheung, Hank Dart, Sari Kalin, Brett Otis, Steven L Gortmaker. Eat Well Keep Moving, Human Kinetics 2016 3. Türkiye Fiziksel Aktivite Rehberi. Çocuk ve Ergenlerde Fiziksel Aktivite. T.C. Sağlık Bakanlığı 2014David Katz, 4. Revised September, BC for Fitnes, Teacher Manual 5. Rae Pica, Moving&Learning 2014
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 5 | 4 | 20 |
Alan Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 96 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 1 | 4 | 2 | |||||||
ÖÇ 2 | 2 | 3 | |||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 1 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 |