GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BES121 HAREKET EĞİTİMİ Ders 1 1 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı hareket eğitiminin özellikle çocuklardaki önemini ortaya koyabilme ve kavratabilmedir. Ayrıca çocukların fiziksel ve nörolojik gelişimlerine paralel olarak verilecek doğru hareket eğitiminin sonraki sportif ve sosyal yaşantılarını olumlu yönde etkilemektir


Dr. Aykut Eren Canüzmez


1 Çocuklara yönelik bilgi beceri düzeylerini yükseltebilme
2 Bir çok bilgiden yararlanarak daha iyi bir öğretmen olabilmek.
3 Çocuklara oyunla sporu sevdirebilme ve spor yapmalarını sağlayabilmek.
4 Çocukların yetenek seviyelerini tespit edebilme
5 Çocukların yaş gruplarına göre uygun öğretim tekniklerini kullanabilmek.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ders, hareket eğitiminn tarihsel gelişimi, felsefesi, nasıl uygulatılacağı konularnı içermektedir. Vücut , alan bilgisini, materyaller ile destekleyerek hareket gelişimlerini desteklemektir


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 HAREKET EĞİTİMİNİN TARİHİ VE FELSEFESİ HAREKET EĞİTİMİNİN ALANI
2 GELİŞİME YÖNELİK UYGUN ÖĞRETİM
3 HAREKET EĞİTİMİNDE YARATICI FİKİRLER
4 AKTİVİTE ANALİZİ. HAREKET EĞİTİMİNİN UYGULAMALI ALANI
5 HAREKET KONSEPT AKTİVİTELERİ
6 VÜCUT AKTİVİTELERİ, UYGULAMALARI
7 VİZE SINAVI Değerlendirme
8 ALAN AKTİVİTELERİ,
9 EFOR AKTİVİTELERİ, UYGULAMALARI EFOR,ALAN AKTİVİTELERİ, UYGULAMALARI
10 ÖĞRETİMDE EĞİTİCİ OYUNLAR, UYGULAMALARI ÖĞRETİMDE EĞİTİCİ OYUNLAR, UYGULAMALARI
11 ÖĞRETİMDE EĞİTİCİ CİMNASTİK, UYGULAMALARI ÖĞRETİMDE EĞİTİCİ CİMNASTİK, UYGULAMALARI
12 ÖĞRETİMDE EĞİTİCİ DANS, UYGULAMALARI ÖĞRETİMDE EĞİTİCİ DANS, UYGULAMALARI
13 HAREKET VE OYUN UYGULAMALARI HAREKET VE OYUN UYGULAMALAR
14 HAREKET VE OYUN UYGULAMALARI HAREKET VE OYUN UYGULAMALARI
15 HAREKET VE OYUN UYGULAMALARI HAREKET VE OYUN UYGULAMALARI
16 FİNAL SINAVI Değerlendirme

1. Karen Abels, Jennifer M. Bridges. Teaching Movement Education. Human Kinetics, 2010 2. Lilian W.Y.Cheung, Hank Dart, Sari Kalin, Brett Otis, Steven L Gortmaker. Eat Well Keep Moving, Human Kinetics 2016 3. Türkiye Fiziksel Aktivite Rehberi. Çocuk ve Ergenlerde Fiziksel Aktivite. T.C. Sağlık Bakanlığı 2014David Katz, 4. Revised September, BC for Fitnes, Teacher Manual 5. Rae Pica, Moving&Learning 2014



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 5 4 20
Alan Çalışması 3 2 6
Bireysel Çalışma 3 1 3
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 5 1 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 3 1 3
Toplam İş Yükü (saat) 96

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 3 1 4 2
ÖÇ 2 2 3
ÖÇ 3 3 3 3 4
ÖÇ 4 4 3 1
ÖÇ 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek