Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BES303 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİMİ | Ders | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Beden eğitimi ve spor dersinde öğretim yaklaşımları, Öğretim yaklaşımlarının ilkeleri, Öğretim yaklaşımlarındaki öğretmen-öğrenci rolleri, Öğretim yaklaşımlarının bireyin gelişimine etkileri, Öğretim yaklaşımlarının eksik ve üstün yönleri, Öğretim yaklaşımlarını kullanarak ders planı hazırlama, Öğretim yaklaşımlarına göre hazırlanan ders planlarını uygulama, Öğretim yaklaşımlarının seçiminde rol oynayan etmenler, Öğretim planlarında yaratıcı etkinlikler konularında yeterli duruma getirmektir
Doç. Dr. Melih BALYAN
1 | Beden eğitimi ve spor dersinde öğretim yaklaşımlarını açıklayabilmek |
2 | Öğretim yaklaşımlarının ilkelerini açıklayabilmek |
3 | Öğretim yaklaşımlarındaki öğretmen-öğrenci rollerini açıklayabilmek |
4 | Öğretim yaklaşımlarının bireyin gelişimine etkilerini açıklayabilmek |
5 | Öğretim yaklaşımlarının eksik ve üstün yönlerini ayırt edebilmek |
6 | Öğretim yaklaşımlarını kullanarak ders planı hazırlayabilmek |
7 | Öğretim yaklaşımlarına göre hazırlanan ders planlarını kullanabilmek |
8 | Öğretim yaklaşımlarının seçiminde rol oynayan etmenleri açıklayabilmek |
9 | Öğretim planlarında yaratıcı etkinliklere yer verebilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Özel öğretim yöntemlerinde temel kavramlar, Sporda değişik öğretim yaklaşımları, Sunuş yolu yaklaşımının, Buluş Yaklaşımının özellikler, Sunuş yaklaşımındaki stillerin (A,B,C,D,E) amacı, hazırlık, uygulama, değerlendirme, eksik ve üstün yönleri, stile özgü ders plan örnekleri ve çalışma yaprakları, sınıf ve alan uygulamaları, bu stillerde beceri gösterimi, salon organizasyonu
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Özel öğretim yöntemlerinde temel kavramlar, | Konunun uygulaması | ||
2 | Sporda değişik öğretim yaklaşımları, Sunuş yolu yaklaşımının, Buluş Yaklaşımının özellikler, | Konunun uygulaması | ||
3 | Komut Stili (A) | A Stilinin Uygulaması ve değerlendirmesi | ||
4 | Alıştırma Stili (B) | BStilinin Uygulaması ve Değerlendirmesi | ||
5 | İşbirlikli Stili (C) | C Stilinin Uygulaması ve Değerlendirmesi | ||
6 | Kendini değerlendirme Stili (D) | D Stilinin Uygulaması ve Değerlendirmesi | ||
7 | Katılım Stili (E) | E Stilinin Uygulaması ve Değerlendirmesi | ||
8 | Ara sınav | |||
9 | Öğrenci sunumları | Alan uygulama | ||
10 | Öğrenci sunumları | Alan uygulaması | ||
11 | Öğrenci sunumları | Alan uygulama | ||
12 | Öğrenci sunumları | Alan uygulama | ||
13 | Öğrenci sunumları | Alan uygulama | ||
14 | A-E Stillerin genel Özellikleri Ders planında çoklu yöntem | Alan uygulama | ||
15 | Genel tekrar | Alan Uygulaması | ||
16 | FİNAL SINAVI |
Demirhan, G., (2006) Spor Eğitiminin Temelleri, Ankara, Spor yayınevi ve kitapevi ile Bağırgan yayınevi. Mosston, M., Ashworth, S., (1986) Teaching Physical Education Third Edition, the United of America Macmillan publishing Company. CHRİSTİNA, R. W., CARCOS, D. M. COACHES GUIDE TO TEACHING SPORT SKILLS. IIIinois Human Kinestetics Champaing pp.41-60
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Rapor Sunma | 1 | 8 | 8 |
Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 9 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |