Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TKS201 | VOLEYBOL | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere; mini voleybol oyun kurallarını kavratmak, voleybola özgü ısınma şekillerini, voleybola yeni başlayan sporculara yönelik topa alışma çalışmaları ve eğitsel oyunları kazandırmak, temel teknikleri (parmak pas, manşet, servis, servis karşılama smaç, smacı karşılama, blok ve plonjon) öğretmek ve mini voleybol oyun sistemini ve kurallarını öğretmektir.
Doç.Dr. GULBİN R. NALCAKAN, Yard.Doç.Dr. ERSİN ALTIPARMAK
1 | Mini voleybol oyun kurallarını ifade edebilmek. |
2 | Voleybola özgü genel ve özel ısınma şekillerini kavrayabilmek. |
3 | Voleybola özgü eğitsel oyunları öğrenebilmek. |
4 | Voleybola yeni başlayanlara yaptırılacak topa alışma çalışmalarını, temel duruşları ve kayma adımlarını öğrenebilmek. |
5 | Öne, geriye, sıçrayarak ve yandan parmak pası öğrenebilmek. |
6 | Öne, geriye, yandan, yüksek, alçak, uzun kısa manşet pası öğrenebilmek. |
7 | Alttan ve tenis servisi öğrenebilmek. |
8 | Smaç ve plonjonu öğrenebilmek. |
9 | Servis karşılama ve smaç savunmasına yönelik çalışmaları öğrenebilmek. |
10 | Mini voleybolda takım oluşumu bilgisi, ofans ve defans sistemleri ve maç sırasındaki oyun döngüsünü öğrenebilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Mini voleybol oyun kuralları, voleybola özgü ısınma, voleybola özgü eğitsel oyunlar, voleybol topuna alışma egzersizleri, temel duruşlar ve kayma adımları, temel teknikler (parmak pas - öne, yana, sıçrayarak, geriye; manşet pas - öne, geriye, yandan; alttan servis ve tenis servis -çapraz ve paralel alana; smaç –çapraz ve paralel alana; plonjon – takla, burgu, göğüs ile öne-yana; servis karşılama, smaç karşılama), mini voleybolda takım oluşumu, ofans ve defans sistemleri, maç sırasındaki oyun içi hareketler.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Voleybola özgü genel ve özel ısınma şekilleri | Konunun sahada uygulaması | ||
2 | Voleybola özgü eğitsel oyunlar | Konunun sahada uygulaması | ||
3 | Voleybol topuna alışma egzersizleri, temel duruşlar ve kayma adımları | Konunun sahada uygulaması | ||
4 | Öne parmak pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışmalar, duvar çalışmaları ve filede driller | Konunun sahada uygulaması | ||
5 | Geriye, sıçrayarak, yandan parmak pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma, duvar çalışmaları ve filede driller. | Konunun sahada uygulaması | ||
6 | Öne manşet pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma, duvar çalışmaları ve filede driller | Konunun sahada uygulaması | ||
7 | Geriye, yandan manşet pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma, duvar çalışmaları ve filede driller. | Konunun sahada uygulaması | ||
8 | Alttan servisin–paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle duvar çalışmaları ve iki kişiyle filede driller. | Konunun sahada uygulaması | ||
9 | Ara sınav | |||
10 | Tenis servisin–paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle duvar çalışmaları ve iki kişiyle filede driller. | Konunun sahada uygulaması | ||
11 | Smacın –paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; sahada ve filede topsuz adımlama, kol hareketi, sıçrama, topa zamanlama, atılan pasa sıçramadan ve sıçrayarak smaç | Konunun sahada uygulaması | ||
12 | Plonjonun – takla, burgu, göğüs ile öne ve yana- basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma | Konunun sahada uygulaması | ||
13 | Mini voleybol oyun kuralları, voleybolda minik, yıldız ve genç kategorisindeki sporculara yönelik takım oluşturma, savunma ve hücum sistemi kurma, oyun bilgisi | Konunun sahada uygulaması | ||
14 | Mini voleybol oyun kuralları, voleybolda minik, yıldız ve genç kategorisindeki sporculara yönelik takım oluşturma, savunma ve hücum sistemi kurma, oyun bilgisi | Konunun sahada uygulaması | ||
15 | Mini voleybol oyun kuralları, voleybolda minik, yıldız ve genç kategorisindeki sporculara yönelik takım oluşturma, savunma ve hücum sistemi kurma, oyun bilgisi | Konunun sahada uygulaması | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Bengü M. Adam Voleybol, Adam yayıncılık, 1983 TVF Mini Voleybol El Kitabı 1, TVF Yayınları, Ankara, 2009 Tiryaki SE. Yeni Başlayanlar için Voleybol, Bağırgan Yayımevi, Ankara, 1999 Özsu N. Oyunlarla Spor Eğitimi, Dumat Ofset, Mersin, 2008 Aracı H. Voleybol, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2006 Onay C. Branşlara Göre Eğitsel Oyunlar, Özbiçer Basım Evi, Mersin, 2008 Barth K, Heuchert R. (Çev Editörü: D Mirzeoğlu) Voleybol Öğreniyorum, Spor yayınevi, Ankara, 2009
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 106 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 2 | 4 |
ÖÇ 6 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 |
ÖÇ 7 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 2 | 4 |
ÖÇ 8 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 2 | 4 |
ÖÇ 9 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 2 | 4 |
ÖÇ 10 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 2 | 4 |