Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEÇ010 | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini çeşitli yönleriyle incelemek. Bu ülkelerdeki özel alanın öğretimi ile ilgili durumları analiz etmek, ülkelerin eğitim sistemlerini birbirleriyle ve ülkemizdeki durumla karşılaştırmak.
A. Meliha Canpolat
1 | Karşılaştırmalı eğitim sistemini kavrayabilmek. |
2 | Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel sürecini analiz edebilmek. |
3 | Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerini farklı kademeler bazında analiz edebilmek. |
4 | Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerini Türkiye eğitim sistemi ile karşılaştırarak benzerlik ve farklılıkları değerlendirebilmek. |
5 | Farklı ülkelerin ve Türkiye'nin eğitim sorunlarını analiz edebilmek. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Karşılaştırmalı eğitimin tanımı ve diğer eğitim bilimi dallarıyla ilişkisi, karşılaştırmalı bilimin geçirdiği evreler, karşılaştırmalı eğitimde belli başlı sorunlar, Türkiye’de karşılaştırmalı eğitim çalışmaları, farklı eğitim sistemlerinden örnekler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİMİN TARİHSEL SÜRECİ, AMAÇLARI, VARSAYIMLARI VE TARAFLARI | ||
2 | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR I | ||
3 | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR II | ||
4 | YÜKSEKÖĞRETİMİN ULUSLARARASILAŞMASI | ||
5 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ I | ||
6 | TÜRK EĞİTİMİ SİSTEMİ II | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | ÇEŞİTLİ ÜLKELERİN EĞİTİM SİSTEMLERİNİN İNCELENMESİ I | ||
9 | ÇEŞİTLİ ÜLKELERİN EĞİTİM SİSTEMLERİNİN İNCELENMESİ II | ||
10 | ÇEŞİTLİ ÜLKELERİN EĞİTİM SİSTEMLERİNİN İNCELENMESİ III | ||
11 | ÇEŞİTLİ ÜLKELERİN EĞİTİM SİSTEMLERİNİN İNCELENMESİ IV | ||
12 | ÇEŞİTLİ ÜLKELERİN EĞİTİM SİSTEMLERİNİN İNCELENMESİ V | ||
13 | ÇEŞİTLİ ÜLKELERİN EĞİTİM SİSTEMLERİNİN İNCELENMESİ VI | ||
14 | GENEL TEKRAR | ||
15 | Final Sınavı |
Songül Aynal (Ed), Karşılaştırmalı Eğitim Yansımaları, Pegem A, 2012. Sefer Ada ve Nurdan Baysal (ed), Eğitim Yapıları ve Yönetimleri Açısından Çeşitli Ülkelere Bir Bakış, Pegem A, 2013. Ali Balcı, Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Pegem A, 2009.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Performans | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 106 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 1 | 1 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 1 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 1 | |||||||||
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 4 |