Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE302 | BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİM MODELLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Beden Eğitimi ve Sporda kullanılan öğretim yöntemlerinin özelliklerini bilme, uygulayabilme, sonuçlarını yorumlayabilme.
Dr. Öğr. Üyesi Melih BALYAN
1 | Beden eğitimi ve spor dersindeki öğretim yöntemlerini açıklayabilmek. |
2 | Verimli beden eğitimi ders ilkelerini açıklayabilmek. |
3 | Öğretim yaklaşımlarındaki öğretmen-öğrenci rollerini açıklayabilmek |
4 | Öğretim yöntemlerinin eksik ve üstün yönlerini ayırt edebilmek. |
5 | Öğretim yaklaşımlarını kullanarak ders planı hazırlayabilmek |
6 | Öğretim yaklaşımlarının seçiminde rol oynayan etmenleri açıklayabilmek. |
7 | Öğretim planlarında yaratıcı etkinliklere yer verebilmek. |
Birinci Öğretim
Özel Öğretim Yöntemleri I
Yok
Buluş Yaklaşımına Giriş. Buluş yaklaşımındaki yöntemlerin (F,G,H,I,J) amacı, hazırlık, uygulama, değerlendirme, eksik ve üstün yönleri, stile özgü ders plan örnekleri ve çalışma yaprakları, sınıf ve alan uygulamaları, salon organizasyonu
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | 1) Temel kavramlar | ||
2 | 2) HEDEF TÜRLERİ, REKABETÇİ, BİREYSEL ve İŞBİRLİĞİ YAKLAŞIM | ||
3 | 3) Doğrudan öğretim modeli | ||
4 | 4) Öğretim ilkeleri | ||
5 | 5) Bireyselleştirilmiş öğretim modeli | ||
6 | 6) İşbirlikli öğretim modeli | ||
7 | 7) Akran öğretim modeli | ||
8 | 8) Taktiksel oyun modeli | ||
9 | 9) Taktiksel oyun modeli | ||
10 | 10) Araştırma öğretim modeli | ||
11 | 11) Bireysel ve sorumluluk modeli | ||
12 | 12) Ulusal araştırmaların incelenmesi | ||
13 | 13) Uluslararası araştırmaların incelenmesi | ||
14 | 14) araştırmaların incelenmesi |
Demirhan, G., (2006) Spor Eğitiminin Temelleri, Ankara, Spor yayınevi ve kitapevi ile Bağırgan yayınevi. Mosston, M., Ashworth, S., (1986) Teaching Physical Education Third Edition, the United of America Macmillan publishing Company. Demirel, Ö. (2002), öğretme Sanatı Planlamadan Değerlendirmeye, 3. Baskı, Pegem Yayıncılık MEB, (2000). Beden eğitimi öğretmenlerinin ders içi ve ders dışı çalışma rehberi Milli eğitim basımevi Ankara. Ün Açıkgöz, K. (1992). İşbirlikli öğrenme uğur matbaası, Malatya Tamer, T; Pulur, Atilla (2001). Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri. Ada matbaacılık Ankara Ün Açıkgöz, K. (2005). Aktif öğrenme.kanyılmaz matbaası 7. Baskı İzmir Temel, C; Avşar, P., (2008). İlköğretim beden eğitimi dersi (1-8. Sınıflar) öğretmen kılavuz kitabı MEB yayınları. Ankara. Mossston, M,. Ashworth, S (2004). beden eğitimi öğretimi. Bağırgan yayınevi 3. bası . Ankara (çeviri: Eda Tüzemen)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Performans | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 133 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | ||||||
ÖÇ 5 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 3 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 |