Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE304 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA YETENEK SEÇİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilere sportif antrenmanın temel kavramlarını öğretmek, yaş gruplarına uygun antrenman planlarının oluşturulmasına ilişkin temel bilgileri kazandırmak.
1 | Temel ve Yardımcı Biyomotor yetilerin çeşitlerini ayrı ayrı tanımlayarak birbirleriyle ilişkilendirebilmek |
2 | Antrenman planlanmasına ilişkin temel kavramları açıklayabilmek |
3 | Yükselti antrenmanlarının temel mantığını algılayabilmek |
4 | Sürantrenmanın nedenlerini ve temel mantığını açıklayabilmek |
5 | Antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisini kurabilmek |
6 | Antrenman Bilimine ilişkin temel kavramları açıklayabilmek |
7 | Antrenmanda yüklenme yöntemleri ile enerji metabolizmaları arasında ilişkiler kurabilmek |
8 | Farklı yaş ve performans düzeylerine göre uygun yüklenme yöntemlerini seçebilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Antrenmanın tanımı, amaçları, planlama ilkeleri, çeşitleri ve süperkompenzasyon kuramı. Sporda enerji metabolizmaları, yüklenme yöntemleri, temel biyomotor yetiler ve birbirleriyle ilişkileri. Sürat, dayanıklılık ve kuvvet antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri. Koordinatif yetiler, yükselti antrenmanları, sürantrenman, olimpik ve yıllık antrenman planlamasının temelleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Antrenmanın tanımı ve amaçları, | ||
2 | Antrenmanın planlama ilkeleri ve çeşitleri, | ||
3 | Süperkompenzasyon kuramı. | ||
4 | Sporda enerji metabolizmaları, | ||
5 | Sporda enerji metabolizmaları, | ||
6 | Yüklenme yöntemleri, | ||
7 | Temel biyomotor yetiler ve birbirleriyle ilişkileri, | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Sürat antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri, | ||
10 | Dayanıklılık antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri, | ||
11 | Kuvvet antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri, | ||
12 | Koordinatif yetilerin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri, | ||
13 | Yükselti antrenmanları, | ||
14 | Sürantrenman | ||
15 | Olimpik ve yıllık antrenman planlamasının temelleri. | ||
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı: Vladimir Issurin (2008), “Principles and Basics of Advanced Athletic Training”, published by UAC, Michigan USA, Yardımcı Kitaplar: Tudor O. Bompa (2007), “Antrenman Kuramı ve Yöntemi-Dönemleme”, Spor Yayınevi ve Kitapevi, Ankara Sedat Muratlı, Gülşah Şahin, Osman Kalyoncu (2005), “Antrenman ve Müsabaka”, Yaylım Yayıncılık, İstanbul
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Derse Katılım | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 80 |
Rapor Hazırlama | 2 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 128 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 2 | |||||
ÖÇ 2 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 2 | |||||
ÖÇ 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | ||||
ÖÇ 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | ||||
ÖÇ 5 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 2 | |||||
ÖÇ 6 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 2 | |||||
ÖÇ 7 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | ||||
ÖÇ 8 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 2 |