GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BES121 HAREKET EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı çocuklardaki fizyolojik gelişime paralel olarak hareket gelişimlerinin en düzeye nasıl çıkarılabileceğini sağlamaktır.


Dr. Aykut Eren CANÜZMEZ


1 Çocuklara yönelik bilgi beceri düzeylerini yükseltmek
2 Birçok bilgiden yararlanarak daha iyi bir antrenör olabilme
3 Çocuklara oyunla sporu sevdirebilme ve spor yapmalarını sağlayabilme
4 Çocukların yetenek seviyelerini tespit edebilme
5 Çocukların yaş gruplarına uygun öğeretim tekniklerini kullanabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Derste çocukların hareket gelişimlerine paralel olarak verilecek hareket eğitimi gereksinimleri verlecektir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Hareket eğitiminin tarihi felsefesi, hareket eğitiminin alanı
2 Gelişime yönelik uygun öğretim
3 Hareket eğitiminde yaratıcı fikirler
4 Aktivite analizi, hareket eğitiminin uygulama alanı
5 Hareket konsept aktiviteleri
6 Vücut aktiviteleri
7 Vize Sınavı
8 Alan aktiviteleri Uygulamaları
9 Efor aktiviteleri Uygulamaları
10 Öğretimde eğitici oyunlar Uygulamaları
11 Öğretimde eğitici cimnastik Uygulamaları
12 Öğretimde eğitici dans Uygulamaları
13 Yaş grupları hareket ve oyun
14 Hareket ve Oyun Uygulamaları
15 Hareket ve Oyun Uygulamaları
16 Final sınavı

Karen Weiller Ables,Jennifer M. Bridges, TEACHING MOVEMENT EDUCATION, Humann Kinetics 2010 David Katz, ABC for Fitness, 2008 Rae Pica, MOVING&LEARNİNG, Redleaf Press, 2014 T.C Sağlık bakalnlığı, Çocuk ve Ergenlerde Fiziksel Aktivite, 2014



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Takım/Grup Çalışması 2 10 20
Proje Hazırlama 2 10 20
Proje Sunma 2 6 12
Bireysel Çalışma 2 10 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 10 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 10 20
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek