Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BES121 | HAREKET EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı çocuklardaki fizyolojik gelişime paralel olarak hareket gelişimlerinin en düzeye nasıl çıkarılabileceğini sağlamaktır.
Dr. Aykut Eren CANÜZMEZ
1 | Çocuklara yönelik bilgi beceri düzeylerini yükseltmek |
2 | Birçok bilgiden yararlanarak daha iyi bir antrenör olabilme |
3 | Çocuklara oyunla sporu sevdirebilme ve spor yapmalarını sağlayabilme |
4 | Çocukların yetenek seviyelerini tespit edebilme |
5 | Çocukların yaş gruplarına uygun öğeretim tekniklerini kullanabilme |
Yok
Yok
Derste çocukların hareket gelişimlerine paralel olarak verilecek hareket eğitimi gereksinimleri verlecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Hareket eğitiminin tarihi felsefesi, hareket eğitiminin alanı | |||
2 | Gelişime yönelik uygun öğretim | |||
3 | Hareket eğitiminde yaratıcı fikirler | |||
4 | Aktivite analizi, hareket eğitiminin uygulama alanı | |||
5 | Hareket konsept aktiviteleri | |||
6 | Vücut aktiviteleri | |||
7 | Vize Sınavı | |||
8 | Alan aktiviteleri | Uygulamaları | ||
9 | Efor aktiviteleri | Uygulamaları | ||
10 | Öğretimde eğitici oyunlar | Uygulamaları | ||
11 | Öğretimde eğitici cimnastik | Uygulamaları | ||
12 | Öğretimde eğitici dans | Uygulamaları | ||
13 | Yaş grupları hareket ve oyun | |||
14 | Hareket ve Oyun | Uygulamaları | ||
15 | Hareket ve Oyun | Uygulamaları | ||
16 | Final sınavı |
Karen Weiller Ables,Jennifer M. Bridges, TEACHING MOVEMENT EDUCATION, Humann Kinetics 2010 David Katz, ABC for Fitness, 2008 Rae Pica, MOVING&LEARNİNG, Redleaf Press, 2014 T.C Sağlık bakalnlığı, Çocuk ve Ergenlerde Fiziksel Aktivite, 2014
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje Sunma | 2 | 6 | 12 |
Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 2 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 |
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 |
ÖÇ 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 1 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 |