Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAZ101 | YAZ KAMPI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin yelkenli tekne tip ve sınıflarını, yelken teorisini, su ve rüzgarın tekne üzerine etkisini, seyir tipi ve kontralarını, rüzgar yönlerini, denizcilik kurallarını ve rota takibini öğrenmesini;temel kano becerisini; bisiklet ile ilgili sürüş kuralları, binme ve sürüş pozisyonları, vites değiştirme, frenleme ve dönüşlerle ilgili temel beceri ve tekniklerin tanıtımını ve öğretimini kapsamaktadır.
Prof. Dr. Bahtiyar ÖZÇALDIRAN
1 | Genel denizcilik kurallarını öğrenir |
2 | Rüzgar yönlerini öğrenir ve kullanır |
3 | Seyir tiplerini öğrenir ve kullanır |
4 | Temel su sporları becerileri kazanır; |
5 | Bisiklet becerilerini geliştir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Windsurf, katamaran, kano ve bisiklet eğitimi.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Windsurf başlangıç teorik eğitimi,rüzgar bilgisi | Teorik işlenen konunun uygulaması | ||
2 | Windsurf malzeme eğitimi,suya iniş, denge çalışması | Teorik işlenen konunun uygulaması | ||
3 | Windsurf rüzgar üstü dönüş,start pozisyonu ve düz seyir | |||
4 | Windsurf -Seyirler (geniş apaz,apaz,orsa,pupa), çift el bumbada seyir | Teorik işlenen konunun uygulaması | ||
5 | Windsurf- Uzun seyir | Teorik işlenen konunun uygulaması | ||
6 | Katamaran teorik eğitimi | Teorik işlenen konunun uygulaması | ||
7 | Su ve rüzgarın tekne üzerine etkisi | |||
8 | Seyir tipi ve kontraları | Teorik işlenen konunun uygulaması L | ||
9 | Rüzgar yönleri | Teorik işlenen konunun uygulaması | ||
10 | Denizcilik kuralları ve rota takibi | Teorik işlenen konunun uygulaması | ||
11 | Kanoda temel beceriler ve teknik bilgiler | |||
12 | Uygulamalı kano | Teorik işlenen konunun uygulaması | ||
13 | Bisiklet sürüş kuralları | Teorik işlenen konunun uygulaması | ||
14 | Binme ve sürüş pozisyonları | Teorik işlenen konunun uygulaması | ||
15 | Vites değiştirme, frenleme ve dönüşler | Teorik işlenen konunun uygulaması | ||
16 | Final sınavı | Final sınavı |
Karacehennem,M. WINDSURF: Öğrenmek/ Yapmak/ Yarışmak,2000 Toghill,J. Her Yönüyle Yelken Kitabı,2009
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 6 | 84 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Gözlem | 5 | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Performans | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 158 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 |