Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2803001042020 | PSİKO-SOSYAL REHABİLİTASYON | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Fiziksel, duyusal yada kognitif yönden herhangi bir nedenle engel, özür yada bozukluk durumunda bireyin psikososyal tablosunun anlaşılabilmesini sağlamak, psikososyal sürece etki eden durumların kavratmak ve fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında karşılaşılabilecek psikososyal problemlerin göz önüne alarak rehabilitasyon programını yönlendirebilme becerisini kazandırmaktır. ICF prensiplerine göre psikososyal süreç ele alınarak öğrencilere aktarılmaktadır. Derslere uzman daveti yapılmaktadır.
Öğr. Gör. Emre UYSAL
1 | Psikososyal rehabilitasyon alanında kavramları kavrar. |
2 | Kaza sonrası yaşanan psikososyal süreç ve uyum aşamaları, stres ve posttravmatik stres bozukluğu, Travmatik yaralanmalardan sonra görülen problemleri öğrenir. |
3 | Nörolojik hastalıklarda, çocuklarda özüre neden olan problemlerde ilerleyici kronik hastalıklarda, geriatrik kişilerde psikososyal rehabilitasyon problemlerini fark edebilir. |
4 | Fiziksel engelliler, engelli çocuğa sahip aileler, görme engelliler ve işitme-konuşma engellilerde psiko-sosyal süreçlerini tanımlayarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında göz önünde bulundurur ve ilgili uzmanlara yönlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Psikososyal rehabilitasyona giriş, kaza sonrası psikososyal rehabilitasyon, stres ve post travmatik stres sendromu, depresyon ve başa çıkma yolları, görme engellilerde psikososyal rehabilitasyon, işitme engellilerde psikososyal rehabilitasyon, fiziksel engellilerde psikososyal rehabilitasyon, özürlü çocuklarda ve ailelerinde psikososyal rehabilitasyon, kronik hastalıklarda psikososyal rehabilitasyon
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Psikososyal rehabilitasyon alanında kavramlar | ||
2 | Kaza sonrası yaşanan psikososyal süreç ve uyum aşamaları | ||
3 | Stres ve posttravmatik stres bozukluğu | ||
4 | Travmatik yaralanmalardan sonra görülen problemlerde (amputeler, omurilik yaralanmaları, yanık ) psikososyal rehabilitasyon | ||
5 | Nörolojik hastalıklarda psikososyal rehabilitasyon (hemipleji, parkinson, MS) | ||
6 | Çocuklarda özüre neden olan problemlerde psikososyal rehabilitasyon (serebral paralizi, kas hastalıkları, otistik çocuklar, down sendromu) | ||
7 | İlerleyici kronik hastalıklarda (kanser, AIDS), geriatrik kişilerde psikososyal rehabilitasyon | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Fiziksel engellilerde psikosoyal süreç üzerine interaktif katılımlı tartışma | ||
10 | Engelli çocuğa sahip ailelerde psikosoyal süreç üzerine interaktif katılımlı tartışma | ||
11 | Görme engellilerde psikosoyal süreç üzerine interaktif katılımlı tartışma | ||
12 | İşitme-konuşma engellilerde psikosoyal süreç üzerine interaktif katılımlı tartışma | ||
13 | Depresyon ve başa çıkma yolları | ||
14 | Konu tekrarı | ||
15 | Final Sınavı |
1. French S. Physiotherapy a Psychosocial Approach, Butterworth Heinemann, Oxford Boston, 1998. 2. Woods ME, Hollis F. Casework: A Psychosocial Therapy, Mc-Graw-Hill Higher Education Company Press, 2000. 3. King R, Lyloyd C, Meehan T. Handbook of Psychosocial Rehabilitation, Blacwell Publishing Ltd, 2007.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Rapor Sunma | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 53 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 |