Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2803003112020 | YAŞLILARDA FİZYOTERAPİ | Ders | 3 | 5 | 2,00 |
Lisans
Geriatriklerde, normal anatomik ve fizyolojik yaşlanmayı göz önünde tutarak, sağlıklı yaşlanma için fizyoterapi-rehabilitasyon ve koruyucu yaklaşımların temel prensipleri hakkında detaylı bilgi vermektir.
Dr.Öğr.Üyesi Nuray ELİBOL
1 | Yaşlılarda fizyoterapiyi ve sağlıklı yaşlanma kapsamını açıklayabilir. |
2 | Sağlıklı yaşlanmayı tanımlayabilir. |
3 | Yaşlılarda görülen muskuloskeletal, kardiyopulmoner, nörolojik, psikososyal, genitoüriner değişiklikleri tartışabilir. |
4 | Denge ve düşme sorunlarını, yürüme bozukluklarını, değerlendirme yöntemlerini ve fizyoterapi programını planlayabilir. |
5 | Yaslılarda egzersiz uygulamaları, programları ve ev programını tanımlayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yaşlılarda muskuloskeletal, duyusal, pulmoner, kardiyovasküler ve psiko-sosyal değişiklikler, denge ve yürüme bozuklukları, yaşlılarda uygulanabilecek egzersiz programları, düşme nedenleri ve fizyoterapi yaklaşımları, yaşlılarda uygulanan değerlendirme skalaları anlatılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yaşlanma ve sağlıklı yaşlanma nedir? | ||
2 | Yaşlılarda fizyoterapinin tanımı | ||
3 | Yaşlılarda muskuloskeletal değişimler ve değerlendirme | ||
4 | Yaşlılarda duyusal değişimler ve değerlendirme, Yaşlılarda denge ve yürüme bozuklukları ve değerlendirme | ||
5 | Yaşlılarda psikososyal değişimler ve değerlendirme | ||
6 | Yaşlılarda uygulanabilecek egzersiz programları | ||
7 | Yaşlılarda uygulanabilecek egzersiz programları | ||
8 | Yaşlılarda düşme nedenleri ve fizyoterapi | ||
9 | Yaşlılarda kardiyovasküler ve pulmoner değişimler | ||
10 | Ara Sınav | ||
11 | Yaşlılarda beslenmenin değerlendirmesi ve sağlıklı beslenme | ||
12 | Yaşlılarda genital ve üriner değişimler ve fizyoterapi | ||
13 | Yaşlılarda uygulanan değerlendirme skalaları | ||
14 | Olgu sunumu değerlendirme ve tartışma | ||
15 | FİNAL |
Geriatric Physical Therapy A Clinical Approach. Lewis CB, Bottomly JM. Appleton- Lange Connecticut, 1994.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 59 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 5 |