GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
2803001162020 İŞARET DİLİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 2,00

Lisans


Türkçe


Fizyoterapi öğrencilerinin, mezun olduktan sonra karşılaşması muhtemel engelli gruplardan biri olan işitme engelli birey ve hastalarla temel seviyede iletişim kurma ve bilgi aktarımını sağlama düzeyinde türk işaret dilinin temel kavram ve becerilerini öğrenmesi ve uygulayabilmesidir.


Soner ASLAN


1 İşaret dilini aktif kullanır..
2 işaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
3 İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinlerarası çalışmalarda uygular
4 Kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır.
5 İşaret dili kullanarak işitme engelli bireylerle iletişim kurar.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Türk İşaret Dili, sesbilgisel bileşenleri, kullanım özellikleri, işaret dili kullanım örnekleri, sağlık başlığında işaret dili kullanma,: 1. İşaret dili nedir? Türk işaret dili nedir? Sağır kültürü nedir? 2. Türkçenin işaretlenmesi nedir? İşaret dilinin tarihçesi. 3. Parmak alfabesi 4. Sayılar, rakamlar 5. Sağır kültüründe tanışma; Günlük hayatta kullanılan sosyal ifadelerin işaretleri 6. İşaret dilinde soru sorma 7. İşaret dilinde eylemler ve işaret dilinde olumsuzlama 8. İşaret dilinde betimlemeler (renkler, sıfatlar, yer-mekan isimleri) 9. İşaret dilinde zamirlerin ve zamanların kullanımı 10. İşaret dilinde cümle yapısı; anlam pekiştirme 11. Sağlık işaretleri 12. Günlük hayatta kullanılan sağlık alanında karşılaşılabilecek işaretler 13. Çalışma hayatımızda karşılaşabileceğimiz işaret dili ortamlarına ilişkin işaret dili anlama etkinlikleri 14. Çalışma hayatımızda karşılaşabileceğimiz işaret dili ortamlarına ilişkin işaret dili üretme etkinlikleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Hafta Türk İşaret Dili, işaret dilinin genel özellikleri, Türk İşaret dili Alfabesi
2 Aile,Vücudumuz,Sağlık
3 Fiiller,Sıfatlar
4 Zıt Anlamlı Kelimeler,Sayılar
5 Duygular, Zaman
6 Taşıtlar, Trafik ve Renkler
7 Okul ve Eğitim
8 Ara sınav
9 Giyecekler ve Yiyecekler
10 Ev eşyaları
11 Bitkiler ve Hayvanlar
12 Spor, coğrafi terimler
13 İsimler, Deyimler
14 İller, Ülkeler
15 Final sınavı

tid.meb.gov.tr https://tidsozluk.ailevecalisma.gov.tr “İşaret dili dilbilgisi kitabı” E. ARIK / H.DİKYUVA / B. MAKAROĞLU Aile ve sosyal politikalar bakanlığı “Türk işaret dili” Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Yayınları “Yabancı Dil Olarak Türk İşaret Dili”Ankara Üniversitesi, Eğitimde Türk İşaret Dili Doç.Dr. P. AKMEŞE



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rol Oynama / Dramatize Etme 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 3 4 3 4
ÖÇ 2 3 4 4 4
ÖÇ 3 3 4 3 3
ÖÇ 4 3 4 5 3
ÖÇ 5 3 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek