Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2803001252022 | SAĞLIKTA İLETİŞİM | Ders | 1 | 1 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders sağlık iletişiminin önemi ve öğrencilere alanlarında hasta ile iletişiminde uygun bir öngörü, iletişimin tedavi programında etkin rolü ve sağlık iletişimine eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Özden GÖKÇEK
1 | Sağlıkta iletişimi tanımlar, etik kuralları uygular |
2 | Hasta haklarını, mesleki haklarını bilir Tıbbi etik ve araştırma etiğini tanımlar ve uygulamasını bilir |
3 | İletişimin tedavi sürecini olumlu ya da olumsuz nasıl etkilediğini ayırt eder İletişimin hasta sağlığında önemini bilir |
4 | Görsel, yazılı ve beden dilini tedavi de nasıl kullanılması gerektiğini bilir |
5 | Sağlıkta iletişim modellerini bilir ve uygular |
6 | Sağlıkta iletişime eleştirel yaklaşır ve yorumlar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Derste şu konu başlıkları incelenmektedir: sağlık iletişimin tanımı, fizyoterapi ve rehabilitasyonda hasta ile iletişim becerisi, disiplinler arası bir alan olarak sağlık iletişiminin özellikleri, sağlık iletişimi alanındaki başlıca kuram ve modeller, sağlıkta iletişimin görsel, yazılı ve bedensel iletişim, hasta sağlığı için iletişimin önemi, sporcu, yaşlı çocuk ve yoğun bakım gibi özel grup hastalarda doğru iletişimin nasıl sağlandığı, yapılan hatalar ve sonuçları ve eleştirel sağlık iletişimi, etik, hasta hakları ve sağlık iletişiminde kişiler arası iletişim perspektifi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Rehabilitasyon sürecinde etik prensipler ve hasta hakları | ||
2 | Fİzyoterapi ve rehabilitasyon sürecinde temel iletişim stratejileri | ||
3 | REHABİLİTASYON SÜRECİNDE DUYGUSAL ZEKA VE İLETİŞİM | ||
4 | Sözlü ve Sözsüz İletişim | ||
5 | Yazılı ve Görsel İletişim | ||
6 | İletişim becerilerinin değerlendirilmesi | ||
7 | Çocuklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında iletişim | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Geriartrik bireyler ile çalışan fizyoterapistler için iletişim yöntemleri | ||
10 | Sporcularla çalışan fizyoterapistler için iletişim yöntemleri | ||
11 | Yoğun bakımda hasta ile iletişim | ||
12 | Görme engeli olan bireylerle iletişim | ||
13 | İşitme engelli bireylerle iletişim | ||
14 | Rehabilitasyon sürecinde uzaktan iletişim | ||
15 | Final Sınav |
Editör: Prof Dr. Uğur Cavlak, Fizyoterapist ve Hasta İletişimi Kitabı
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 3 | 1 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |