Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
505001322010 | LOGIC CIRCUITS | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Bu kursun amacı öğrencilere dijital sistemlerin temel yapı taşlarını ve çalışma prensiplerini öğretmek, birleşik ve sıralı devrelerin, yazmaç ve hafızaların, programlanabilir mantık düzeneklerinin çalışma prensiplerini, kullanımlarını ve tasarım tekniklerini anlamaktır. Dijital sistemlerin yapı taşlarını sistem tasarımına uygulama ve bilgisayar destekli tasarım becerisi kazandırmaktır. FPGA devre tasarımı yazılımlarının kullanımlarına alışmaktır. Sayısal sistemlerde donanım tanımlama dillerinin kullanımını anlamaktır. Laboratuvar deneyleri ve dönem projeleri ile dijital sistemlerin konuları hakkında birinci elden tecrübe sahibi olmaktır.
Araş. Gör. Dr. İsmail Irmakçı
1 | Bir sayıyı, bir sayı sisteminden diğer bir sayı sistemine çevirebilme |
2 | Değişik sayı sistemlerinde, işaretli ve işaretsiz sayılar ile işlem yapabilme becerisi kazanma |
3 | Mantık kapılarının çalışma prensiplerini kavrayabilme |
4 | Dijital ifadelerin sadeleştirilmesi tekniklerini kavrayabilme |
5 | Kodlayıcı, kod çözücü ve çoklayıcıların çalışma prensiplerini kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
• Sayı Sistemleri • Aritmetik işlemler • Mantık Kapıları • Karnough Diyagramları • Kombinasyonel Devre Tasarımı • Flip-Floplar • Birleşimsel Devre Tasarımı • Kaydediciler ve Sayıcılar
Hafta | Konular (Teorik) | Laboratuvar | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Sayısal kavramının açıklanması | Tanıtım | ||
2 | Sayı sistemleri, Aritmetik İşlemler, Sayıların Farklı Tabanlarda Temsili | Breadboad kullanımı | ||
3 | Alfa-Nümerik Kodlar, Bool Cebri, Fonksiyonlar ve Farklı Temsil Yolları | Laboratuar cihazlarının kullanımı | ||
4 | Karnough Diyagramları, Fonksiyon Sadeleştirmeleri, Pariteler ve Kullanımları | Breadboard uygulamaları | ||
5 | Toplayıcılar, Çıkarıcılar, Çarpıcılar | Breadboard uygulamaları | ||
6 | Kodlayıcılar, Kod-Çözücüler, Çoğullayıcılar, İkili sistemde 4 işlem | Breadboard uygulamaları | ||
7 | Kombinasyonel devre tasarımları | Breadboard uygulamaları | ||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Kombinasyonel devre tasarımları | Breadboard uygulamaları | ||
10 | Mandallar, Flip-Floplar, Sıralı Devre Analizi, Durum Diyagramları | Breadboard uygulamaları | ||
11 | Durum Tabloları, Uyarma Tabloları | Breadboard uygulamaları | ||
12 | Sıralı Devre Tasarımı | Breadboard uygulamaları | ||
13 | Kayıt kütükleri, Sayıcılar | Breadboard uygulamaları | ||
14 | Kayıt kütükleri, Sayıcılar | Breadboard uygulamaları | ||
15 | Genel Tekrar | Telafi | ||
16 | Final Sınavı | Yok |
DERS KİTABI: 1. Thomas C. Floyd, “Digital Fundamentals, Prentice Hall”, 1997. YARDIMCI KİTAPLAR: 1. Pedroni, Volnei A., “Circuit Design with VHDL”, MIT Press Cambridge, Massachusetts London, England, 2004. 2. M.Morris Mano, Charles Kime, “Logic and Computer Design Fundamentals”, Prentice Hall 2nd Ed., 2000.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Laboratuvar | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 8 | 2 | 16 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 140 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | |||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 |