Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
1 |
İyi bilim uygulamalarının niteliğinin öğrenilmesi |
2 |
Bilim etkinliğinin etik ve ahlaki gerçekleşmesi için yapılması gerekenlerin öğrenilmesi |
3 |
Tez yazımında etik ilkelere dikkat edilmesi |
4 |
Yanlış bilim uygulamalarının önüne geçilmesi, bu konuda bilinç oluşturulması |
5 |
Arkeolojik arazi çalışmalarda etik ilkelere uyulması ve dikkat edilmesi |
[Yok]
Hafta |
Konular (Teorik) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık |
1 |
Dersin içeriği ve amacı |
|
|
2 |
Bilim ve Etik |
|
|
3 |
Etik Teorisi ve Uygulamaları |
|
|
4 |
Bir Meslek olarak bilim |
|
|
5 |
Bilimde Etik Tavrın Standartları |
|
|
6 |
Araştırmada Nesnellik |
|
|
7 |
Bilimsel Yayınlarla ilgili Etik Konular |
|
|
8 |
Ara sınav |
|
|
9 |
Laboratuvarlarda ortaya çıkan etik konular |
|
|
10 |
Toplumda Bilim Adamı |
|
|
11 |
İntihal Nedir? |
|
|
12 |
Sosyal bilimlerde etik |
|
|
13 |
Arkeoloji ve Etik I |
|
|
14 |
Arkeoloji ve Etik II |
|
|
15 |
Değerlendirme |
|
|
16 |
Final sınavı |
|
|
17 |
|
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Derse Katılım |
14 |
3 |
42 |
Tartışma |
10 |
2 |
20 |
Soru-Yanıt |
6 |
3 |
18 |
Makale Kritik Etme |
6 |
3 |
18 |
Bireysel Çalışma |
8 |
3 |
24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
5 |
3 |
15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
5 |
3 |
15 |
Okuma |
7 |
2 |
14 |
Ev Ödevi |
4 |
2 |
8 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
180
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
ÖÇ 0 |
3
|
|
1
|
|
|
4
|
ÖÇ 1 |
|
|
|
3
|
4
|
|
ÖÇ 2 |
|
4
|
|
|
|
|
ÖÇ 3 |
2
|
|
|
3
|
|
3
|
ÖÇ 4 |
|
|
3
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek