Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Doktora
1 |
Derin Öğrenme Sistemi tasarlama ve gerçekleştirme yeteneği kazanmak. |
2 |
Derin Öğrenme alanında gelişen araştırma konularını takip edebilir duruma gelebilmek; Bu konuda kısa seminerler hazırlayarak sunum yapabilmek. Makale okuma ve yazabilme deneyimi kazanmak. |
3 |
Yapay Sinir Ağları, Makine Öğrenmesi, Derin Öğrenme ile ilgili yazılım araçlarını kullanabilme ve bütünleştirebilme yeteneği kazanmak. |
4 |
Derin Öğrenmenin temel kavramlarını, tekniklerini, matematik ve yazılım altyapısını öğrenerek uygulayabilme yeteneği kazanmak. Derin Öğrenme ve Makine Öğrenmesi konularını genişliğine ve derinliğine inceleyerek nasıl birleştirilebileceklerini ve bütünleştirilebileceklerini öğrenmek. |
[Yok]
Hafta |
Konular (Teorik) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık |
1 |
Derin Öğrenmeye Giriş, kavram, terminoloji ve
yöntemler. |
|
|
2 |
Makine Öğrenmesi - I : Gözetimli Öğrenme, Gözetimsiz Öğrenme, Destekleyici Öğrenme, Yarı Gözetimli Öğrenme; Öğreticili Öğrenme Yöntemleri (Yapay Sinir Ağları, geriyayılım
algoritması, Karar Ağaçları, Naive Bayes, Destek Vektör Makineleri, …), Topluluk Öğrenme Türleri (Bagging, Boosting, Stacking) ve Yöntemleri (Rastgele Ormanlar, AdaBoost, …) |
|
|
3 |
Makine Öğrenmesi - II : Öğreticisiz Öğrenme ve Kümeleme Yöntemleri; Destekleyici Öğrenme Yöntemleri. |
|
|
4 |
Derin Öğrenme – I : Evrişimsel Yapay Sinir Ağları (CNN) (Mimarisi, Verisetleri, Evrişim, İşleyişi). Minibatch, Regularization, Dropout, Optimization Algorithms, Softmax, Loss Function kavramları. Tensorflow ortamında uygulama geliştirme. Hiperparametre Eniyilemesi. Transfer Öğrenme. R-CNN, Fast R-CNN. Faster R-CNN, YOLO modelleri. |
|
|
5 |
Derin Öğrenme – II : Geri Beslemeli Sinir Ağları (RNN), Uzun Kısa Süreli Bellek (LSTM). |
|
|
6 |
Derin Öğrenme – III : Derin İnanç Ağları, Derin Oto-Kodlayıcılar, Diğer Derin Öğrenme Modelleri. Derin Pekiştirmeli Öğrenme. Çekişmeli Üretici Ağlar. |
|
|
7 |
Derin Öğrenme - IV : Derin Öğrenme Uygulama Alanları, Melez Zeki Sistemler. |
|
|
8 |
Arasınav |
|
|
9 |
Sunumlar - I |
|
|
10 |
Sunumlar - I |
|
|
11 |
Sunumlar - I |
|
|
12 |
Sunumlar - II |
|
|
13 |
Sunumlar - II |
|
|
14 |
Sunumlar - II |
|
|
15 |
Proje Kontrolleri |
|
|
16 |
Final Sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
42 |
Proje Sunma |
1 |
25 |
Ev Ödevi |
1 |
33 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
60
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
40
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Derse Katılım |
14 |
3 |
42 |
Rapor Hazırlama |
2 |
42 |
84 |
Proje Hazırlama |
3 |
20 |
60 |
Seminer |
1 |
20 |
20 |
Makale Yazma |
1 |
20 |
20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
30 |
30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
40 |
40 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
300
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
ÖÇ 1 |
3
|
1
|
3
|
5
|
3
|
3
|
|
ÖÇ 2 |
3
|
3
|
|
3
|
3
|
5
|
5
|
ÖÇ 3 |
3
|
|
5
|
|
|
|
|
ÖÇ 4 |
3
|
1
|
4
|
|
3
|
3
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek