Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Doktora
1 |
Aydınlanma sonrası genel olarak bilim yapılarının ve özellikle sosyal bilimlerin dönüşümünü kavramak |
2 |
Nomotetik ve idiografik yaklaşımları ayırt etmek |
3 |
Nicel ve nitel yöntemleri ayırt etmek ve bunların alt bileşenlerinin işlevlerini öğrenmek |
4 |
Tarihsel yöntemin araçlarını ve bunların uygulama biçimlerini öğrenmek |
5 |
Bilimsel araştırmanın özgün ve doğru uygulamalarla nasıl yapılması gerektiğini öğrenmek |
[Yok]
Hafta |
Konular (Teorik) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
|
2 |
Sosyal Bilimleri Açın, Gulbenkian Komisyonu |
|
|
3 |
Bilimsel Araştırmanın Temeli
Neuman 1,2,3
|
|
|
4 |
Araştırma Yöntemlerine Yönelik Temel Yaklaşımlar
Neuman 4,5
|
|
|
5 |
Araştırma Tasarımı
Neuman 6,7,8
|
|
|
6 |
Nicel Veri Toplamada Farklı Yaklaşımlar ve Veri Kaynakları
Neuman 9, 10, 11
|
|
|
7 |
Sayısal Yöntemler
Neuman 11, 12
|
|
|
8 |
VİZE |
|
|
9 |
Etnografik Araştırmanın Temel Prensipleri
Malinowski, Bilimsel Bir Kültür Teorisi
|
|
|
10 |
Tarihsel Yöntem
Carr & Fontana, Tarih Yazımında Nesnellik ve Yanlılık
|
|
|
11 |
Uluslararası İlişkilerde Yöntem
Şatana, Nil S., “Uluslararası İlişkilerde
Bilimsellik, Metodoloji ve Yöntem”, Uluslararası İlişkiler, Cilt
12, Sayı 46, s. 11-33.
Claudia Aradau and Jef Huysmans, Critical methods in International Relations: The politics of techniques,
devices and acts, European Journal of International Relations published online 30 May 2013.
|
|
|
12 |
Farklı Araştırma Kurgularında Etik Sorunlar |
|
|
13 |
Dijital Dünyada Araştırma Süreci: Kaynaklar, Araçlar ve Etik Kaygılar |
|
|
14 |
Tez Yazımı
How to Write a Thesis- Umberto Eco
|
|
|
15 |
Genel Değerlendirme ve Kapanış |
|
|
16 |
Final Sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
50
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
50
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
20 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Derse Katılım |
16 |
3 |
48 |
Beyin Fırtınası |
8 |
2 |
16 |
Proje Sunma |
2 |
10 |
20 |
Seminer |
10 |
2 |
20 |
Bireysel Çalışma |
10 |
5 |
50 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma |
5 |
2 |
10 |
Okuma |
3 |
2 |
6 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
210
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
ÖÇ 1 |
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
ÖÇ 2 |
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
ÖÇ 3 |
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
ÖÇ 4 |
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
ÖÇ 5 |
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek