Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ZTE227 | ZOOLOJİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı öğrencilerin zoolojinin tarihçesi, tanımı,önemi; hücre kimyası (inorganik ve organik moleküller); hücre ve hücrenin sitoplazması,organelleri; bölünme tipleri ve protein sentezi; canlı sistemlerin organizasyonu; temel hayvansal dokular (epitel doku, bağ ve destek doku, kas doku ve sinir doku); eşeysiz ve eşeyli çoğalma; hayvanların sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Doç. Dr. Yusuf BAYRAKCI
1 | Hücre kimyasını kavrayabilme |
2 | Prokaryotik ve ökaryotik hücre ayrımını yapabilme. |
3 | Hücre organellerinin fonksiyonunu kavrayabilme. |
4 | Hücre, doku, organ ve organizma arasındaki bağlantıyı kurabilme. |
5 | Hücre bölünmesi ve canlı çoğalması arasındaki ilişkiyi kurabilme. |
6 | Hayvan çeşitliliğini kavrama ve hayvanları gruplandırma bilgisine sahip olma. |
7 | Hayvansal dokularla ilgili bilgileri kavrayabilme, karşılaştırma yapabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Zoolojinin anlamı, önemi, tarihsel gelişimi -Canlı ve cansız yapılar- Canlılığın temel birimi (hücre, hücrenin yapısı ve organelleri ve onların işlevi, zar yapısı ve işlevi) - Hücre bölünmesi( mitoz, mayoz ve kontrolsüz hücre bölünmesi) -Temel Hayvansal Dokular (epitel, bağ, kas, sinir) -Canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılması (prokaryotlar, ökaryotlar, tür kavramı ve taksonomik yapılar, tür kavramı ve taksonomik yapılar) - Hayvanlarda gelişim ve üreme- Hayvan çeşitliliğine genel bakış (omurgasız hayvanlar ve kordalıların genel özellikleri).
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Zoolojinin anlamı ve tarihsel gelişimi. Çok eski çağlardan günümüze kadar yapılan zooloji alanındaki çalışmaların anlatımı | ||
2 | Canlı ve cansız ayrımı. Çeşitli biyolojik terimler (yönler, vücut bölgeleri, simetri tipleri vs.) ve ölçüm birimleri. Mikroskoplar. | ||
3 | Protoplazmanın yapısının açıklanması. Protoplazmada bulunan inorganik ve organik bileşikler (karbohidratlar, lipidler, proteinler, nukleotidler ve türevleri) | ||
4 | Hücredeki inorganik ve organik bileşikler | ||
5 | Hücre zarının ve nukleusun yapısal ve fonksiyonel özellikleri | ||
6 | Hücre organellerinin yapısal ve fonksiyonel özellikleri | ||
7 | Prokaryotlar, ökaryotlar, tür kavramı ve taksonomik yapılar Canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılması | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Protein sentezi. Hücre bölünmesi, amitoz bölünme mitoz ve mayoz bölünmeler, hücre siklusu | ||
10 | Protein sentezi. Hücre bölünmesi, amitoz bölünme mitoz ve mayoz bölünmeler, hücre siklusu | ||
11 | Hayvanlarda üreme tipleri ve gelişme | ||
12 | Temel hayvansal dokular (epitel, bağ, kas, sinir) | ||
13 | Temel hayvansal dokular (epitel, bağ, kas, sinir) | ||
14 | Hayvan çeşitliliğine genel bakış omurgasız hayvanların tanıtımı. Omurgasız hayvanların omurgalı hayvanlardan farkı. | ||
15 | Kordalıların genel özellikleri. Kordatlara ait hayvan gruplarının genel tanıtımı | ||
16 | FİNAL SINAVI |
Campbell N. & Reece J. B. (2006). Biyoloji. Palme Yayıncılık (6. Baskıdan Çeviri) Keeton, W., & Gould, J. (2003). Genel Biyoloji, Palme Yayıncılık, 5. Baskıdan çeviri, Ankara. Stephen A. Miller, John P. Harley (2004)- Zoology-McGraw-Hill Higher Education Öber A. (2008). Zooloji. Nobel yayın. Campbell, N. A., Urry, L. A., Cain, M. L., Wasserman, S. A., & Minorsky, P. V. (2017). Biology: a global approach. Pearson Higher Ed. Dersi veren öğretim elemanı tarafından hazırlanmış ders slaytları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 5 | 7 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
ÖÇ 7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |