Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
1952002372014 | ÇİNİ SANATI TARİHİ | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Tezyini sanatlarda kullanılan klasik desenler hakkında bilgi vermek, desenlerin önemi, gruplandırılması ve desen çizim tekniğini öğretmek .Serbest desen analizi ve fırça uygulamasını yaptırmak. Analizi yapılan deseni, özgün motifler kullanılarak tekrar çizdirmek. Belirlenen bir alan içerisine serbest, simetrik ya da asimetrik özgün desen tasarımları yaptırmak ve fırçayla uygulamasını göstermek. Klasik çini desen tasarımı eskiz kağıdı üzerinde ve fırça ile uygulamasını yapabilmek.
1 | Tezyini sanatlarda kullanılan klasik desen çeşitlerini ayırt edebilir ve desen çizme tekniğini bilir. |
2 | Tezyini sanatlarda kullanılan desenlerin analizini yapabilir. |
3 | Belirlenen herhangi bir alana serbest ve simetrik bir desen tasarlayabilir. |
4 | Tasarlanan desenleri çift tahrir ve tonlama tekniğinde renkli uygulamasını yapabilir. |
5 | Uygun alan içerisine seçilen motif grupları ile tam simetrili, serbest, çark-ı felek ya da ulama desen tasarımı, bu desenin çift tahrir ve fırça uygulamasını yapabilir. |
Yok
Tezyini sanatlarda kullanılan klasik desenler hakkında bilgi verilecek, desenlerin önemi, gruplandırılması ve desen çizme tekniği öğretilecektir. Serbest desen analizi ve fırça uygulaması yapılacaktır. Analizi yapılan desen, özgün motifler kullanılarak tekrar çizilecektir. Belirlenen bir alan içerisine serbest, simetrik ya da asimetrik desen tasarımı yapılarak, tasarlanan desenin çift tahrir ve fırça uygulaması yapılacaktır. Uygun ölçülerde hatayi grubu motifler ve rumi motifi kullanarak tam simetrili, serbest, çark-ı felek ya da ulama desen tasarımı tasarlanacak, çift tahrir tekniğinde renkli uygulaması yapılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | 1- Çini bezemenin tanımı. Basit yaprak çizimi. Kanaviçe tanımı | ||
2 | 2- Nüans tanımı, tahrir hakkında genel bilgi. | ||
3 | 3- XVI. Yüzyıl klasik İznik çinisinin desen form ilşkisi analizi. | ||
4 | 4- İran çinisi desen form ilişkisi analizi. | ||
5 | 5- Eskiz kağıdına desen analizi çalışmalarına giriş. | ||
6 | 6- Simetrili kenar bezemelerinin tanımı ve belirlenen motif grupları ile kurallarına uygun çizimi. | ||
7 | 7- Ara sınav | ||
8 | 8- Kenar bezeme çeşitlerinden kitabeli zencereğin tanımı ve kurallarına uygun çizimi. | ||
9 | 9- Zencerekli ara suyunun tanımı ve kurallarına uygun çizimi | ||
10 | 10- Bisküvi ürün üzerine desen tasarımı. | ||
11 | R10- Bisküvi ürün üzerine desen tasarımı. | ||
12 | 10- Bisküvi ürün üzerine desen tasarımı. | ||
13 | 13- Pano özelliği taşıyan serbest bir çini tasarımını kurallara uygn çizimi | ||
14 | 14- Özgün Tasarım çalışmaları. | ||
15 | 15- Pano özelliği taşıyan serbest bir çini tasarımını kurallara uygn çizimi. | ||
16 | Final Sınavı |
-Birol, İnci A, Türk Tezyini Sanatlarında Desen Tasarımı, Çizim Tekniği ve Çeşitleri, İstanbul, 2009 -Anadolu'da Türk Devri Çini ve Seramik Sanatı -Türk Sanatı'ndaKompozisyon : Tezhip - Cilt - Kalemişi - Çini - Ahşap - Maden – Hat -İslam Mimarisinde Çini – Gönül Öney -Toprak, Ateş, Sır, GaroKürkman. -Bezeme Sanatı ve Örnekleri Orta Asya'dan, Yayınevi İnkılâp Kitabevi, Hüseyin Kılıçkan. -İznik Seramikleri, JulianRaby, Nurhan Atasoy
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 |