GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
1952001342014 SERAMİK TARİHİ II Ders 1 2 2,00

Önlisans


Türkçe


Öğrencilere seramik ve cam malzemenin sanat tarihi içinde yaptığı yolculukta; başlangıçtan günümüze gerçekleştirilen örneklerini içerik ve biçim ilişkisi içinde okunmalarına katkıda bulunur. Ayrıca, tarihsel süreç içinde yaşanan sanat akımlarının, modernizm/post modernizm sürecinin seramik ve cam sanatı ile kurduğu ilişkiyi öğrenmelerini sağlar.



1 1- Kaynak kullanma deneyimi artar.
2 2- Sözlü ve yazılı sunumlarla kendini ifade etme yeteneği kazanır.
3 3- Seramik ve Cam sanatçıları hakkında (ülkemizde ve yurt dışında) birikim kazanır.
4 4- Seramik ve cam sanatı tanımı içinde üretilen herhangi bir eseri okuma, yorumlama ve eleştirme pratiği kazanır.
5 5- Sanat Akımlarının seramik ve cam malzemeyi nasıl etkilediğini ,farklı disiplinlerle nasıl buluşturduğunu öğrenir.
6 6- Seramik cam sanatının sanat tarihi içinde geçirdiği değişimler konusunda bilgi sahibi olur.
7 7- Seramik ve Cam sanatının; sanat içindeki yerini belirler.


Yok


Yok


Bu ders, seramik ve cam sanatçılarını ve onların eserlerini tanıtır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 1- Antik dönem seramik ve cam sanatı.
2 2- Uzak doğu, oryantal uygarlıklarda seramik ve cam sanatı.
3 3- İslam dünyasında seramik ve cam sanatı. Selçuklu, Osmanlı, İran, Hndistan, vs... Seramik ve cam sanatı örnekleri
4 4- Kıta Avrupasında Seramik ve cam sanatı örnekleri.Bizans, İtalya, İspanya, Alman, Portekiz...
5 5- Avrupa ve Amaerikada.1800'lerden 20. yüzyılın başına kadar seramik ve cam örnekleri
6 6- 20. yy.sanatı içinde 1960’a gelene kadar belli başlı örneklerle seramik ve cam sanatı hakkında genel bir değerlendirme.Örneklerin gösterilmesi. Sanat Tarihi içindeki akımlara kısaca değinerek verilen örnekler hakkında konuşmak. Biçim İçerik ilişkisi içinde yorumlamak.
7 7- Çağdaş sanat ortamı (1960-1970) ( kavramsal sanat, fluxus, arazi sanatı ) etkisinde çağdaş seramik ve cam sanatının anlatılması, örneklerin verilmesi ve yorumlanması. 1970’ler ve 1980’lerde yeni dışavurumculuk dalgası, yeni kavramsalcılar ve medya eleştirisi etkisinde çağdaş seramik sanatı ve cam sanatı üretimi, örneklerin verilmesi ve yorumlanması.
8 Vize
9 9- 1990’larda yaşanan ekonomik değişimin de etkisiyle değişen sanat ortamının çağdaş seramik ve cam üretimine etkileri.
10 10- Post Modernizm ve yeni kavramsalcılık etkisinde çağdaş seramik sanatı üretimi, örneklerin verilmesi ve yorumlanması.
11 11- Post Modernizm ve yeni kavramsalcılık etkisinde çağdaş seramik sanatı üretimi, örneklerin verilmesi ve yorumlanması
12 12- Türkiye'de çağdaş seramik ve cam sanatı örnekleri.
13 13- Türkiye'de çağdaş seramik ve cam sanatı örnekleri
14 Türkiye'de çağdaş seramik ve cam sanatı örnekleri
15 Türkiye'de çağdaş seramik ve cam sanatı örnekleri
16 Final Sınavı.

20th ceramicsEdmund de WaalThamesHudson , BAHRHermann, -Modernizmin Serüveni, YKY Yayınları, 2003 , -Ten ThousandYears of PotterybyEmmanuel Cooper, 2000 -20th Century Ceramics, 2003 byEdmund de Waal (Author) -BERGER John, Görme Biçimleri, İstanbul, Türkçesi: Yurdanur Salman, 1990, -ECO Umberto, Açık Yapıt, Türkçesi: Nilüfer Uğur Dalay, İstanbul, Can Yayınları, 2000, -VECCHİO Marc Del, PostmodernCeramics, Thames&Hudsonworld of art, London, 2001, -ANTMEN Ahu,“Yerleştirme: Heykelin Dönüşümü mü?’’, Sanat Dünyamız Dergisi, İstanbul, Sayı 82, Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık,2002,


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 2 32
Rapor Sunma 2 1 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 11 11
Toplam İş Yükü (saat) 59

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek