GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
1955001292020 GENEL VE TEKNİK İLETİŞİM Seçmeli Ders Grubu 1 1 2,00

Önlisans



İtfaiyecilik mesleğinde karşılaşacağı olaylar ve zorluklar karşısında ; gerek birlikte çalıştığı ekip arkadaşları, gerek mağdur veya yakınları, gerekse olaya müdahil olan 3. kişi veya kurumlarla etkili bir iletişim kurarak, onların psikolojilerini anlayabilme, ikna edebilme, ikna edebilme yeteneklerini kazanmak, mesleki anlamda sahip olduğu teknik iletişim araç ve gereçlerini etkin kullanabilme sonucu olaylara etkili, süratli bir şekilde müdahale ederekl olabilecek zararları en aza indirebilecek itfaiyeciler yetiştirmektir.


İsmail ÖZGÜLTEKİN


1 Etkili iletişim kurabilme yeteneklerini öğrenip, mağdurları sakinleştirip, çalışma ortamının rahatlamasını sağlayabilme
2 Etkili iletişimle insanların psikolojilerini anlayabilme yeteneğini öğrenip, empati kurmayı sağlayabilme
3 Etkili iletişimle ikna edebilme yeteneklerini kazanıp, kişilerin kendilerinin veya başkalarının can veya malına zarar vermesini önleyebilme
4 Etkili iletişim kurarak; olay yerinde vatandaşlarında olay yerinde karmaşa yaratmadan çalışmalara ortak olmayı sağlayabilme
5 Etkili iletişim kurarak birlikte çalıştığı ekip arkadaşları ile takım çalışmasını sağlayabilme


Yok


Yok


Etkili bir iletişim kurarak, ekip arkadaşlarının ve mağdur kişilerin psikolojilerini anlayabilme, onları ikna edebilme, mesleki anlamda sahip olduğu teknik iletişim araç ve gereçlerini etkin kullanabilme yeteneğine sahip olmak için gerekli eğitiminin verilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 1. Etkili iletişim kurabilme yeteneklerini öğrenip, mağdurları sakinleştirip, çalışma ortamının rahatlamasını sağlayabilme
2 2. Etkili iletişimle insanların psikolojilerini anlayabilme yeteneğini öğrenip, empati kurmayı sağlayabilme
3 3. Etkili iletişimle ikna edebilme yeteneklerini kazanıp, kişilerin kendilerinin veya başkalarının can veya malına zarar vermesini önleyebilme
4 4. Etkili iletişim kurarak; olay yerinde vatandaşlarında olay yerinde karmaşa yaratmadan çalışmalara ortak olmayı sağlayabilme
5 5. Etkili iletişim kurarak birlikte çalıştığı ekip arkadaşları ile takım çalışmasını sağlayabilme
6 6. Etkili bir iletişim ile olaya müdahil olması gereken 3. kişi veya kurumlarla irtibat kurabilmeyi gerçeklerşirebilme
7 7. Etkili iletişimle 3. kişi veya kurumları doğru yönlendirip, olayın büyümesini önleme
8 8. Etkili bir iletişim ile birlikte; hızlı ve doğru kararlar alabilmeyeteneğini de geliştirip olaylara zamanında müdahale edebilme
9 9. Etkili bir iletişimle olayları analiz edip, Komuta Kademesini doğru bilgilendirerek, olaya doğru, zamanında ve etkili bir biçimde müdahale edilmesi, zarar ve ziyanın en az düzeyde kalmasını sağlayabilme
10 10. Mesleki anlamda sahip olduğu teknik iletişim araç ve gereçlerini kullanabilme,
11 11. İtfaiyecilik mesleğinde kullanılan görsel haberleşme araçlarının anlamlarını öğrenerek göreve çıkış yapma
12 12. Teknik iletişim araçları ile doğru mesajlar aktarabilme
13 13. Teknik iletişim araçları ile haberleşme kurallarını bilebilme
14 14. Teknik iletişim araçlarınınh önemini bilebilme
15 15. Teknik iletişim araçlarının kullanıcı kaımlarının nasıl yapıldığını bilebilme
16 16. İşaret dili ile nasıl iletişim kurulabileceğini bilebilme

DERS KİTABI: Kaynak : İnternet , İsmail ÖZGÜLTEKİN DERS ARAÇLARI: Bilgisayar, Projeksiyon cihazı


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 4 16
Performans 4 4 16
Toplam İş Yükü (saat) 62

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 3 3 3 5 4 3
ÖÇ 2 3 3 3 3 4
ÖÇ 3 4 3 3 3 4
ÖÇ 4 3 3 4 4 4
ÖÇ 5 3 4 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek