GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
1956001152014 GENEL VE TEKNİK İLETİŞİM Seçmeli Ders Grubu 1 1 2,00

Önlisans



Öğrencilerin; sözlü ve sözsüz iletişim becerileri ile ilgili temel kavram ve teorileri, iletişim türü ve modelleri ve iletişim kurma yollarını öğrenebilmesini, iletişim sorunlarını çözebilmesini, sosyal ve mesleki yaşamda bu bilgileri uygulayabilmesini, grup içi çalışmalarda ve çatışma yönetiminde etkin rol oynayabilmesini sağlamaktır.



1 Sözlü ve sözsüz iletişim becerisi kazanabilme
2 Kendini ifade edebilme becerisi kazanabilme.
3 İkna etme becerisi kazanabilme
4 Empati kurabilme
5 Yazışma tekniklerini uygulayabilme
6 Sunu hazırlama ve sunma becerisini kazanabilme
7 Grup içi etkin iletişim kurabilme

Birinci Öğretim



[Yok]


İletişim ile ilgili temel kavramlar; İletişim süreci; Algılama; Konuşma; Dinleme; Beden dili;Yazılı iletişim; Grup İletişimi; İkna; Örgütlerde İletişim;


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İletişim Kavramı, Özellikleri, Temel Öğeleri ve İletişim Süreci Rehberli örnekleme
2 Algılama Slayt ve film gösterisi izleme
3 Konuşma, konuşma sorunları ve konuşmada başarı Konuşma becerisi ile ilgili test uygulaması
4 Dinleme, dinleme çeşitleri ve etkin dinleme Etkin dinleme becerisi ile ilgili test uygulaması
5 Empatik İletişim Rehberli örnekleme
6 Sözsüz İletişim Slayt ve film gösterisi izleme
7 Yazılı iletişim Yazışma örnekleri hazırlama
8 Arasınav Arasınav
9 Grup ve İletişim, Gruplarda iletişimin işleyişi Örnek olay çözümü
10 Çatışma ve İletişim Örnek olay çözümü
11 İkna edici iletişim Örnek olay çözümü
12 Sunum Teknikleri Uygulamalı sunum
13 Örgütlerde İletişim ve biçimsel iletişim kanalları Slayt ve film gösterisi izleme
14 CV hazırlama teknikleri CV hazırlama
15 Mülakat teknikleri Uygulamalı mülakat
16 Final Sınavı Final SInavı

DERS KİTABI: YALÇIN, Serpil ; YLDIZ, Şenay,(2005), Genel ve Teknik İletişim (Yayınlanmamış ders notları) YARDIMCI KİTAPLAR: 1.CÜCELOĞLU,Doğan (2000),Yeniden İnsan İnsana,İstanbul, Remzi Kitabevi. 2.HALE, Richard; WHITLAM Peter (1997), İnsanları Etkileme Gücü,(TOPUZLUOĞLU, Tarkan, Çeviri),İstanbul, Epsilon yayıncılık 3.CIALDINI,B.Robert (2000),İknanın Psikolojisi, Ankara, Kapital Medya yayıncılık. 4.DÖKMEN, Üstün ( 1994), İletişim Çatışmaları ve Empati, İstanbul, Sistem Yayıncılık. 5. SCHOBER, Otto (2003), Beden Dili,(ÖZBENT, Süeda,Çeviri), İstanbul, Aryon Yayıncılık. 6.İZGÖREN, A.Şerif (1998), Dikkat Vücudunuz Konuşuyor,Ankara, Elma Yayıcılık. 7. ÖZER, A.Kadir (2000), İletişimsizlik Becerisi, İstanbul, Sistem Yayıncılık. DERS ARAÇLARI: Bilgisayar, projeksiyon cihazı.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Sunma 1 2 2
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 2 6 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 3 5 5 4
ÖÇ 2 3 5 5 4
ÖÇ 3 3 5 5 4
ÖÇ 4 3 5 5 4
ÖÇ 5 3 5 5 4
ÖÇ 6 3 5 5 4
ÖÇ 7 3 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek