Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
5005002102018 | KLİNİK ODİYOMETRİ II | Ders | 2 | 4 | 12,00 |
Önlisans
Türkçe
Saf ses odyometri, konuşma odyometrisi ve davranışsal test yöntemleri gibi işitme ölçümünde kullanılan sübjektif test yöntemleri hakkında bilgi vermektir.
Öğr.Gör.Gülce Kirazlı
1 | Saf Ses kavramı ve odiometri ile ilgili testleri inceler |
2 | Odyometrik Muayene Prensiplerini uygular |
3 | Hava yolu, kemik yolu, işitme ölçümü tekniklerini inceler |
4 | Maskeleme Presiplerini uygular |
5 | Gürültüye bağlı işitme kayıplarını test eder |
6 | Odyo Acileri konusunda incelemeler yapar |
7 | Otoakustik Emisyon ölçümü yapar |
8 | Elektrofizyolojik İleri Tetkikler (BERA, ECOG)ile ilgili incelemeler yapar |
9 | Konuşma Odyometrisi ile ilgili testler yapar |
Yok
Yok
Odyometrelerin kullanışı ve uygulanacak testler, Odyometrik muayene prensipleri, Odyometrist hasta ilişkileri, Hava yolu, kemik yolu, işitme ölçümü teknikleri, Maskeleme prensipleri. Gürültüye bağlı işitme kayıpları, Odyo Acileri, Otoakustik Emisyon, Elektrofizyolojik İleri Tetkikler (BERA, ECOG), Konuşma Odyometrisi
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | İşitme kayıplarının etiyolojisi | |||
2 | İşitme kayıplarının etiyolojisi | |||
3 | Genetik işitme kayıpları | |||
4 | Genetik işitme kayıpları | |||
5 | Derecesine ve lokalizasyonuna göre işitme kayıpları | |||
6 | Tek taraflı işitme kayıpları | |||
7 | Non-organik işitme kayıpları | |||
8 | Ara Sınav | |||
9 | İşitme kayıplarında ayırıcı tanı yaklaşımları | |||
10 | Koklear ve retrokoklear patolojilerin ayırıcı tanısında odyolojik testler | |||
11 | Hastalarda Anamnez Alma | |||
12 | Anamnez Alma Grup Çalışması | |||
13 | Öğrenci vaka sunumları | |||
14 | Öğrenci vaka sunumları | |||
15 | Öğrenci vaka sunumları | |||
16 | Final sınavı |
Baken, R.J., (1997) Clinical Measurement of Speech and Voice, Singular Publishing Group, Inc. San Diego, London Love, J. Russel, Webb, G. Wanda, Manning, H., Walter, (2001) Clinical Decision Making in Fluency Disorders. Singular. Thomson Learning.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 4 | 60 |
Uygulama/Pratik | 2 | 148 | 296 |
Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 360 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |