Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
5007002031998 | ÇOCUK NEFROLOJİSİ | Ders | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencileri çocuk böbrek hastalıkları ile tanıştırmaktır. Bu amaçla üriner sistem ve böbreğin yapısal ve gelişimsel özellikleri ile böbreğin işlevlerini, işlev bozukluklarını öğretmeyi ve tartışmayı hedefler. Renal replasman tedavi yöntemlerinin çocuklarda uygulanması, yaşanabilecek sorunları öğretmektir.
Doç.Dr.İpek KAPLAN BULUT ,Doç. Dr. Seçil CONKAR
1 | Böbrek ve üriner sistemin yapısal ve işlevsel özelliklerini kavrayacaklar |
2 | Böbreğin sıvı, elektrolit ve asid-baz dengesi üzerine etkilerini öğrenip, böbrek hastalıklarında bu dengenin bozulmasının etkilerini tartışabilecekler |
3 | İdrar yolu enfeksiyonunun renal parenkim hasarına yol açarak kronik böbrek hastalığına yol açmasını kavrayacaklar |
4 | Çocuklarda hipertansiyon kavramı ile tanışacaklar |
5 | Çocuklarda Renal replasman tedavilerinin uygulanma farklılıklarının ayırdına varacaklardır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Böbreğin ve üriner sitemin yapısal ve işlevsel özellikleri; enfeksiyon ve üriner anomaliler, sıvı ve asit baz dengesi ve bozuklukları, kan basıncı, böbrek işlev bozukluklarının çocuğun sağlığına yansımaları, renal replasman tedavileri ve çocuklardaki uygulamaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Üriner sistemin morfolojik özellikleri-Morfolojiye dayalı fonksiyonel özellikleri | ||
2 | Çocuk Hastalarda Hemodiyaliz- Çocuk hastalardaki Hemodiyalizde Komplikasyonlar | ||
3 | Vücut sıvıları ve volüm düzenlemesinde böbreğin rolü, sıvı elektrolit bozuklukları- Kan basıncı düzenlemeside böbreğin yeri ve hipertansiyon | ||
4 | Üriner sistemin morfolojiyi ve foksiyonunu değerlendiren laboratuvar testleri ve görüntüleme yöntemleri- Çocuk Nefrolojide Hastalıklar-1-İdrar renk değişikliği nedenleri, hematüri tanımı, akut nefritik sendrom. | ||
5 | PD ve HD de diyaliz temel prensipleri- Hemodiyaliz ve periton diyaliz malzemeleri (Diyalizer. su sistemi. diyaliz solüsyonu PD aleti, sıvıları, özellikleri- | ||
6 | Çocuklarda Kronik Böbrek Yetmezliği- Renal replasman tedavi seçenekleri- Hemodiyalizde vasküler yollar | ||
7 | Çocuklarda Periton Diyalizi Periton diyalizi komplikasyonları | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Nefrolojide hastalıklar 2Ödem-nefrotik sendrom -MLH İdrar yolu enfeksiyonları- uriner malformasyonlar vezikoureteral reflü | ||
10 | Çocuk Diyaliz hastasında riskler-bakım-izlem Diyaliz hastasında beslenme-büyüme -gelişme | ||
11 | Çocuklarda Akut Bobrek yetmezliği Çocuklarda Akut periton diyalizi | ||
12 | Diyalizde antikoagülasyon, anemi, fosfor dengesi Diyalizde bakım ve uzun dönemde sorunlar | ||
13 | Çocuklarda akut hemodiyaliz- Çocuklarda hemodiafiltrasyon | ||
14 | Transplantasyona hazırlık ve özellikleri- Böbrek hastalıklarında aşılama | ||
15 | Dersin değerlendirilmesi |
Ders notları ve slaytları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | |
ÖÇ 1 | 2 | 1 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 2 | 5 | 3 |