GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
5007001192020 DAVRANIŞ BİLİMLERİ-I Ders 1 1 1,00

Önlisans


Türkçe


Dersinin amacı; öğrencilerin kişiler arası ilişkilerin, sosyal ve psikolojik boyutlarıyla yer aldığı alanları genel olarak tanıma, davranışsal farklılıkların nedenlerini, tutumların nasıl ve niçin değiştiğini, öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini davranış tutum alışkanlık kültür psikoloji ile ilgili temel unsurları birbiriyle uyumlaştırarak yaşamında kullanmaya yönelten etkenleri kavrama davranışla ilgili yaklaşım ve uygulamaları geçmişteki, günümüzdeki ve gelecekteki durumunu ele alarak inceleme ve yorumlamayı öğrenmesini, cerrahi girişimin getirdiği ruhsal sorunları tanımlayabilecek ve uygun yaklaşım geliştirme ve uzmana yönlendirme konularında pratik beceri kazandırmaktır.


Dr.Gülseren KESKİN


1 Psikolojinin temel kavramlarını, alanlarını ve önemini kavrayabilme
2 Psikoanalitik teoriye göre davranışsal gelişimi kavrayabilme
3 Kognitif yaklaşıma göre davranışsal gelişimi kavrayabilme
4 Benlik kavramı ve işlevlerini kavrayıp, benliğin savunma düzeneklerini uygun bir şekilde kullanabilme
5 Davranışsal yaklaşıma göre öğrenme; klasik koşullanma-edimsel koşullanma kavramlarını öğrenme ve günlük yaşama uygulayabilme
6 İletişimin önemini, iletişimi engelleyen ve kolaylaştıran faktörleri kavrama ve özel durumlarda iletişim becerilerini uygulayabilme
7 Öfke ve saldırganlığın tanımlanması, nedenlerini öğrenme, saldırgan hasta ile iletişimi kavrayabilme
8 Tutumlar
9 Tükenmişlik sendromu
10 İletişim sözlü iletişim
11 İletişim sözsüz iletişim
12 Benlik
13 Benliğin savunma düzenekleri

Birinci Öğretim


Yok


Ders araçlarının (bilgisayar, görüntü ve ses düzeneği)


Psikolojinin temel kavramları , Kişilik Kuramları: Psikanalitik kurama göre davranışsal gelişim, Kişilik Kuramları: Kognitif kurama göre davranışsal gelişim, Kişilik Kuramları: Davranışsal kuram ,Kişilik ve Benlik Gelişimi, benliğin savunma düzenekleri,İletişim, iletişimi engelleyen ve kolaylaştıran faktörler, özel durumlarda iletişim, Öfke ve saldırganlık ,Psikiyatri Görüşme ve Muayene, Psikiyatrik Belirtiler, Preop dönemde anksiyete bozuklukları, Postop dönemde Akut Psikoz –katatoni olguları, Postop-preop ağrı ve psikojen ağrı, Postop dönemde deliryum ve demans olguları, Postop uyku bozuklukları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Psikolojinin temel kavramları Dürtü, Güdü, İç Güdü, Birincil güdüler, sosyal güdüler .
2 Psikolojinin temel kavramları His, Korku, kaygı, haz Hatırlama-Unutma –Kısa ve Uzun süreli bellek.
3 Algı , algı bozuklukları
4 Bilinç, bilinçdışı, bilinçöncesi
5 Psikonalitik kuram
6 Kognitif kuram
7 Davranışçı kuram
8 Benlik Kişilik ve Benlik Gelişimi
9 Benliğin savunma düzenekleri
10 Sözsüz iletişim, ,
11 sözlü iletişim
12 Özel durumlarda iletişim (görme, işitme, bedensel engellilerle iletişim, çocuklarla, ergenlerle, yaşlılarla) iletişimi engelleyen ve kolaylaştıran faktörler
13 Öfke ve saldırganlık Öfke ve saldırganlığın tanımlanması, Öfke ve saldırganlığın nedenleri, Saldırgan hasta ile iletişim
14 Tükenmişlik
15 Vize
16 Final

1. Bekaroğlu M, Bilici M. Psikiyatrik acil durumlar. Editor:Güleç C, Köroğlu E. Psikiyatri temel kitabı.Hekimler Yayın Birliği, Ankara.1998. 2. Cüceloğlu D. Keşke'siz bir yaşam için iletişim donanımları. Remzi Kitabevi, 2008. 3. Erdemir A. Acil tedavi ve bakımda tıp etiği sorunları. 1st ed.İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara, 2006. 4. Eroğlu F. Davranış Bilimleri, seçkin Kitap Yayın Evi İstanbul 2008. 5. Freud A. Ben ve savunma mekanizmaları : Ötekini dinlemek. Metis Yayınları, 2004. 6. Güney S. Davranış Bilimleri. Nobel Yayıncılık, Ankara 2007. 7. Köroğlu E, Güleç C. Psikiyatri Temel Kitabı. 2. Baskı, HYB Yayıncılık, 2007 8. Öztürk M.O. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevi, Ankara, 2001. 9. Tüzüner F. Anestezi Yoğun Bakım Ağrı. Güneş Tıp Kitapevi, İstanbul, 2010. 10. Yapıcı Ş. Gelişim ve öğrenme psikolojisi. Anı Yayınları, 2005. 11. Yavuzer H. Çocuğunuzun İlk 6 Yılı. Remzi Kitabevi, 2008. 12. Yavuzer H. Çocuk Psikolojisi. Remzi Kitabevi, Ankara, 2008. 13. Yavuzer H. Çocuk ve ergen eğitiminde - Anne baba tutumları. Timaş Yayınevi, 2010. 14. Yüksel N. Ruhsal Hastalıklar. Nobel Tıp Kitapevi, Ankara, 2006.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 20
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 80

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı 1 12 12
Derse Katılım 2 2 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 5 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Okuma 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 38

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33
ÖÇ 1 1 3 1
ÖÇ 2 1 5 1
ÖÇ 3 1 5 1
ÖÇ 4 1 5 1
ÖÇ 5 1 5 1
ÖÇ 6 1 5 1
ÖÇ 7 1 5 1
ÖÇ 8 1 5 1
ÖÇ 9 1 5 1
ÖÇ 10 1 5 1
ÖÇ 11 1 5 1
ÖÇ 12 1 5 1
ÖÇ 13 1 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek