GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
5008001282022 BİYOİSTATİSTİK Ders 1 2 5,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin, biyoistatistiğin ne olduğu ve sağlık alanında yeri ve önemi, temel kavramlar(evren, örneklem, değişken ve değişkenin ölçüm biçimi vb.), frekans dağılımlarını ve grafikleri oluşturma ve tanımlayıcı istatistikler, olasılık dağılımları, çıkarsamalı istatistik konularını bilme ve uygulama, istatistiksel hazır yazlım programları ile (PSPP, Excel vb.) ile ilgili bilgiler verme, istatistik analiz sonuçlarını yorumlama becerilerine sahip olmalarını sağlamaktır.


Doç. Dr. Hayal BOYACIOĞLU


1 Biyoistatistik ve istatistikle ilgili temel kavramları bilmek
2 Tanımlayıcı istatistiklerin hesaplanmasını bilme
3 Olasılık dağılımlarını bilme
4 Çıkarsamalı istatistik yöntemleri bilme

Birinci Öğretim


yok


yok


1.İstatistik ve biyoistatistik, 2.Temel kavramlar, 3.Frekans dağılımları ve tanımlayıcı istatistikler, 4.Olasılık dağılımları, 5.Hipotez testleri, 6. Ki-kare testi 7. Regresyon Analizi ve Korelasyon


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Amacı, İçeriği, Kaynaklar
2 İstatistik ve Biyoistatistik İle İlgili Temel Kavramlar, İstatistiksel Hazır Yazılım Programlarının (Excel, PSPP vb.) tanıtımı
3 Frekans Dağılımları, Grafikler
4 Merkezi Eğilim Ölçüleri: Aritmetik ortalama, Medyan.Mod
5 Dağılım Ölçüleri: Varyans, Standart Sapma, Değişim Katsayısı, Açıklık
6 Olasılık Dağılımları: Binom Dağılımı, Poisson Dağılımı, Normal Dağılım, Standart Normal Dağılım
7 Olasılık Dağılımları: Binom Dağılımı, Poisson Dağılımı, Normal Dağılım, Standart Normal Dağılım
8 Ara sınav
9 Hipotez Testleri: Kitle Ortalamasına Dayalı t Testi, Z testi
10 Hipotez Testleri: Bağımsız gruplar için t testi, Bağımlı Gruplar İçin t Testi (Paired Sample t Test)
11 Ki-kare Testi
12 Ki-kare Testi
13 Regresyon Analizi ve Korelasyon
14 Regresyon Analizi ve Korelasyon

1.Özdamar, Kazım, SPSS ile Biyoistatistik, Kaan Kitabevi, Eskişehir, 2001. 2.Sümbüloğlu, Kadir ve Sümbüloğlu, Vildan, Biyoistatistik, Hatiboğlu Yay., Ankara, 2002. 3. Basic&Clinical Biostatistics, Dawson Beth, Trapp Robert G., 2001, McGraw-Hill



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Uygulama/Pratik 10 14 140
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 7 7
Toplam İş Yükü (saat) 156

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek