Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
5008001512020 | KARİYER PLANLAMA | Ders | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, Kariyer Planlama dersi öğrencilerin iş dünyasını, farklı sektörleri ve bu sektörlerin gereksinimlerini tanımasını sağlayarak; İş dünyasına hazırlık sürecinde kariyer planlamasının önemi hakkında öğrencilerde farkındalık oluşturmayı hedefler. Ders, öğrencilerin kişisel yetkinliklerini keşfetmesini ve iş dünyasının beklentilerini doğru anlamasını sağlayarak; bilgi ve becerilerini ilgili sektörlerin gereklilikleri ile paralellik arz edecek şekilde geliştirmelerine yardımcı olur.
Güldemet ŞİMŞEK
1 | Üniversite öğrencilerinin kariyer planlamalarını sağlamak, gençlerin nitelikli, hızlı ve doğru istihdamına destek sağlanması |
2 | Kariyer Merkezleri’nin etkin yönetiminin sağlanması |
3 | Öğrencilerin farklı sektörler hakkında bilgi sahibi olmalarının sağlanması |
4 | Kendilerinin ve becerilerinin yanında gelişimleri için kullanabilecekleri araçları tanımalarını sağlayarak, onları en verimli ve mutlu olacakları alanlara yönlendirilmelerinin sağlanması |
5 | Öğrencilerin iş dünyasını, farklı sektörleri ve bu sektörlerin gereksinimlerini tanımasını sağlayarak; iş dünyasına hazırlık sürecinde kariyer planlamasının önemi hakkında öğrencilerde farkındalık oluşturulması |
6 | Öğrencilerin, kişisel yetkinliklerini keşfetmesini ve iş dünyasının beklentilerini doğru anlamasını sağlayarak; bilgi ve becerilerini, ilgili sektörlerin gereklilikleri ile paralellik arz edecek şekilde geliştirmelerine yardımcı olunması |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Küreselleşen dünyada profesyonel yönetim anlayışının benimsenmesi ile kariyer planlanması gerekliliğinin önemi ve değeri gitgide artmaktadır. Ayrıca son zamanlarda bu ilke devlet politikası halini almış ve kurumsallaşmaya başlamıştır. Bu bağlamda Cumhurbaşkanlığı Yönetim Sistemi ile birlikte “İnsanı Yaşat ki Devlet Yaşasın” sloganıyla İnsan Kaynakları Yönetim Ofisi kurulmuştur. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından üniversite öğrencilerinin kariyer planlamalarını sağlamak, gençlerin nitelikli, hızlı ve doğru istihdamına destek olmak amacıyla 3 yeni hizmet Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ndeki (KKTC) üniversitelerin erişimine açılmıştır. Bu 3 hizmet, 'Üniversite Kariyer Merkezleri ', 'Yetenek Kapısı' platformu ve 'Kariyer Planlama’ dersidir. Bu sayede üniversite öğrencilerinin kariyer planlamalarına destek olunması ve Kariyer Merkezleri’nin etkin yönetiminin sağlanması hedeflenmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | ||
2 | Kariyer Nedir? | ||
3 | Ulusal ve Uluslararası Değişim Programları | ||
4 | Temel İletişim Becerileri | ||
5 | Sektör Günleri Sivil Toplum Kuruluşları | ||
6 | İnce Yetenekler | ||
7 | Sektör Günleri Kamu Sektörü | ||
8 | Diksiyon ve Beden Dili | ||
9 | Özgeçmiş ve Kapak Yazısı Hazırlama | ||
10 | Sektör Günleri Özel Sektör | ||
11 | Ara Sınav | ||
12 | Etkili Mülakat Teknikleri | ||
13 | Sektör Günleri Akademi | ||
14 | Sektör Günleri Girişimcilik | ||
15 | Ders Değerlendirmesi ve Proje Detayları |
Öztemel K., Kariyer Planlama ve Geliştirme. Pegem Akademi. Ankara 2019.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 58 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 6 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |