Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
5008001582022 | SAĞLIK İLETİŞİMİ | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Sosyal bilimler ve sağlık bilimlerini bir araya getiren sağlık iletişimi disiplininini çok yönlü kavramak ve sağlık iletişimi konularına ilişkin eleştirel düşünme biçiminin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dr.Öğr. Üyesi Sinem UTANIR ALTAY
1 | Sağlık ve iletişim kavramlarını ve bu iki kavramın birbiri ile ilişkisini tanımlayabilir ve tartışabilir. |
2 | Sağlık iletişimi disiplinin teorik çerçevesi hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | İnsanların sağlıkları hakkında bilgi sahibi olabilmesi ve doğru karar verebilmesi için gerekli olan eleştirel bakışa sahip olur ve sağlık okuryazarlığının önemini kavrar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1. Hafta: Sağlık kavramı ve Sağlık Kavramında Dönüşüm 2.Hafta: Sağlık iletişimi Disiplini ve Gelişim Süreci 3. Hafta: Sağlık İletişiminde Kullanılan Yöntemler 4. Hafta: Davranışın Oluşumu ve Sağlık İletişiminde Davranışsal Kuramlar 5. Hafta: Sağlık İletişiminde Davranışsal Kuramlar 6. Hafta: Sağlık İletişiminde Kullanılan Kitle İletişim Araçlarının Etkileriyle İlgili Kuramlar 7. Hafta: Vize 8. Hafta: Hekim-Hasta-Hasta Yakını İletişimi 9. Hafta: Hekim-Hasta-Hasta Yakını İletişimi 10. Hafta: Sağlık Okuryazarlığı ve Medya 11. Hafta: Sağlık İletişiminde Kampanya Süreci 12. Hafta: Sağlık İletişiminde Kampanya Süreci 13. Hafta: Proje Sunumları 14. Hafta: Proje Sunumları 15. Hafta: Genel Değerlendirme 16. Hafta: Final
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sağlık İletişimi Alanının Tarihsel Gelişimi ve Anlayışının Gelişimi | ||
2 | Sağlığa İlişkin Temel Yaklaşımlar ve Sağlık İletişimi Kuramları | ||
3 | Sağlığa İlişkin Temel Yaklaşımlar ve Sağlık İletişimi Kuramları | ||
4 | Sağlığa İlişkin Temel Yaklaşımlar ve Sağlık İletişimi Kuramları | ||
5 | Sağlık İletişiminin Gerçekleşme Düzeyleri | ||
6 | Sağlık İletişiminin Kapsamı, Sağlık iletişimi Alanı ve İlişkili Olduğu Disiplinler | ||
7 | Sağlık Alanında Davranış Değişikliği Oluşturmanın Yolları | ||
8 | vize | ||
9 | Sağlık İletişiminde Hedef Kitle ve İletişim Sürecinin Sağlık İletişimi Açısından Değerlendirilmesi | ||
10 | Kamu Sağlığı Enformasyonu ve Medya | ||
11 | Sağlık İletişimi Kampanyaları | ||
12 | sağlık iletişimi kampanyaları | ||
13 | kampanya sunumları | ||
14 | kampanya sunumları | ||
15 | kampanya sunumları | ||
16 | final |
Öğretim elemanının haftalık önereceği/vereceği makele ve sunumlar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 2 | 10 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 3 | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 92 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |