Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
5009001322015 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Dersinin amacı; öğrencilerin kişiler arası ilişkilerin, sosyal ve psikolojik boyutlarıyla yer aldığı alanları genel olarak tanıma, davranışsal farklılıkların nedenlerini, tutumların nasıl ve niçin değiştiğini, öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini davranış tutum alışkanlık kültür psikoloji ile ilgili temel unsurları birbiriyle uyumlaştırarak yaşamında kullanmaya yönelten etkenleri kavrama davranışla ilgili yaklaşım ve uygulamaları geçmişteki, günümüzdeki ve gelecekteki durumunu ele alarak inceleme ve yorumlamayı öğrenmesini sağlamaktır.
Doç. Dr. Gülseren KESKİN
1 | Tükenmişlik kavramı: Birey ve örgütler açısından önemini öğrenebilme |
2 | Psikolojinin temel kavramlarını, alanlarını ve önemini kavrayabilme |
3 | Psikoanalitik teoriye göre davranışsal gelişimi kavrayabilme |
4 | Kognitif yaklaşıma göre davranışsal gelişimi kavrayabilme |
5 | Benlik kavramı ve işlevlerini kavrayıp, benliğin savunma düzeneklerini uygun bir şekilde kullanabilme |
6 | Davranışsal yaklaşıma göre öğrenme; klasik koşullanma-edimsel koşullanma kavramlarını öğrenme ve günlük yaşama uygulayabilme |
7 | İletişimin önemini, iletişimi engelleyen ve kolaylaştıran faktörleri kavrama ve özel durumlarda iletişim becerilerini uygulayabilme |
8 | Anksiyetenin tanımı, nedenleri, belirtilerini kavrama ve psikolojik kuramlara göre anksiyeteyi tanımlayabilme |
9 | Öfke ve saldırganlığın tanımlanması, nedenlerini öğrenme, saldırgan hasta ile iletişimi kavrayabilme |
10 | Tutumların tanımı, gelişimini öğrenme, tutum ve davranışlar arasındaki bağı kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Ders araçlarının (bilgisayar, görüntü ve ses düzeneği)
1. Psikolojinin temel kavramları 3. Kişilik Kuramları: Psikanalitik kurama göre davranışsal gelişim 4. Kişilik Kuramları: Kognitif kurama göre davranışsal gelişim 5. Kişilik Kuramları: Davranışsal kuram 6. Kişilik ve Benlik Gelişimi, benliğin savunma düzenekleri 7. İletişim, iletişimi engelleyen ve kolaylaştıran faktörler, özel durumlarda iletişim 8. Anksiyetenin tanımı, nedenleri, belirtileri psikolojik kuramlara göre anksiyetenin tanımlanması 9. Öfke ve saldırganlık 10. Çevresel psikoloji: Tutumların tanımı, gelişimini 11. Tükenmişlik Kavramı: Birey ve Örgütler Açısından Önemi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Psikolojinin temel kavramları His, Korku, kaygı, haz Hatırlama-Unutma –Kısa ve Uzun süreli bellek. Algı; duyusal mekanizma,nesne algılama,algısal değişmezler. Dürtü, Güdü, İç Güdü, Birincil güdüler, sosyal güdüler . Bilinç-Bilinç dışı- Bilinç öncesi kavramları | ||
2 | Psikolojinin temel kavramları Algı; duyusal mekanizma,nesne algılama,algısal değişmezler. Dürtü, Güdü, İç Güdü, Birincil güdüler, sosyal güdüler . Bilinç-Bilinç dışı- Bilinç öncesi kavramları | ||
3 | Kişilik Kuramları Psikanalitik kuram | ||
4 | Kişilik Kuramları Kognitif kurama | ||
5 | Kişilik Kuramları Davranışsal kuram | ||
6 | Benlik Kişilik ve Benlik Gelişimi, Benliğin savunma düzenekleri | ||
7 | İletişim Sözlü iletişim, Sözsüz iletişim, iletişimi engelleyen ve kolaylaştıran faktörler, Özel durumlarda iletişim (görme, işitme, bedensel engellilerle iletişim, çocuklarla, ergenlerle, yaşlılarla) | ||
8 | İletişim Sözlü iletişim, Sözsüz iletişim, iletişimi engelleyen ve kolaylaştıran faktörler, Özel durumlarda iletişim (görme, işitme, bedensel engellilerle iletişim, çocuklarla, ergenlerle, yaşlılarla) | ||
9 | Vize | ||
10 | Anksiyete belirtileri Anksiyetenin psikolojik kuramlara göre anksiyetenin tanımlanması | ||
11 | Anksiyete Anksiyete kavramı Anksiyete nedenleri, | ||
12 | Öfke ve saldırganlık Öfke ve saldırganlığın tanımlanması, Öfke ve saldırganlığın nedenleri, Saldırgan hasta ile iletişim | ||
13 | Çevresel psikoloji: Tutumlar Tutumların tanımı, Tutumların gelişimini | ||
14 | Çevresel psikoloji: Tutumlar Tutumların tanımı, Tutumların gelişimini | ||
15 | Tükenmişlik Kavramı: Birey ve Örgütler Açısından Önemi Tükenmişliğin tanımı Tükenmişliğin nedenleri Tükenmişlikle baş etme | ||
16 | Tükenmişlik Kavramı: Birey ve Örgütler Açısından Önemi Tükenmişliğin tanımı Tükenmişliğin nedenleri Tükenmişlikle baş etme |
1. Bekaroğlu M, Bilici M. Psikiyatrik acil durumlar. Editor:Güleç C, Köroğlu E. Psikiyatri temel kitabı.Hekimler Yayın Birliği, Ankara.1998. 2. Cüceloğlu D. Keşke'siz bir yaşam için iletişim donanımları. Remzi Kitabevi, 2008. 3. Erdemir A. Acil tedavi ve bakımda tıp etiği sorunları. 1st ed.İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara, 2006. 4. Eroğlu F. Davranış Bilimleri, seçkin Kitap Yayın Evi İstanbul 2008. 5. Freud A. Ben ve savunma mekanizmaları : Ötekini dinlemek. Metis Yayınları, 2004. 6. Güney S. Davranış Bilimleri. Nobel Yayıncılık, Ankara 2007. 7. İstanbul Medikal Yayıncılık, 2006. 8. Köroğlu E, Güleç C. Psikiyatri Temel Kitabı. 2. Baskı, HYB Yayıncılık, 2007 9. Öztürk M.O. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevi, Ankara, 2001. 10. Petit JR. Acil Psikiyatri El Kitabı Çevirmen:M. Coşkun 11. Sürgevil O.Çalışma hayatında tükenmişlik sendromu Tükenmişlikle mücadele teknikleri. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2006. 12. Yapıcı Ş. Gelişim ve öğrenme psikolojisi. Anı Yayınları, 2005. 13. Yavuzer H. Çocuğunuzun İlk 6 Yılı. Remzi Kitabevi, 2008. 14. Yavuzer H. Çocuk Psikolojisi. Remzi Kitabevi, Ankara, 2008. 15. Yavuzer H. Çocuk ve ergen eğitiminde - Anne baba tutumları. Timaş Yayınevi, 2010. 16. Yüksel N. Ruhsal Hastalıklar. Nobel Tıp Kitapevi, Ankara, 2006.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 20 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 80 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 3 | |||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | ||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 3 | |||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 3 | |||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | ||||||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 5 | 3 | |||||||||||||||||||||||
ÖÇ 7 | 3 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||
ÖÇ 8 | 3 | 5 | 4 | 3 | ||||||||||||||||||||||
ÖÇ 9 | 3 | 5 | 3 | |||||||||||||||||||||||
ÖÇ 10 | 3 | 5 | 3 |