Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
5009002232016 | BİYOİSTATİSTİK | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin, biyoistatistiğin ne olduğu ve sağlık alanında yeri ve önemi, evren, örneklem, değişken ve değişkenin ölçüm biçimi, frekans dağılımlarını oluşturma ve tanımlayıcı istatistikler, biyoistatistikteki olasılık dağılımları, parametrik ve parametrik olmayan testleri uygulama, analiz sonuçlarını yorumlama, tablo-grafik oluşturma ve raporlama becerilerine sahip olmalarını sağlamaktır.
Doç.Dr.Hayal BOYACIOĞLU
1 | Biyoistatistiğin ne olduğu ve sağlık alanında yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olabilme |
2 | Evren, örneklem, değişken ve değişkenin ölçüm biçimi konularında bilgi sahibi olabilme |
3 | Frekans dağılımlarını oluşturma ve tanımlayıcı istatistikler |
4 | Parametrik testleri uygulama, analiz sonuçlarını yorumlama |
5 | Parametrik olmayan testleri uygulama, analiz sonuçlarını yorumlama |
6 | Tablo-grafik oluşturma ve raporlama becerilerine sahip olma |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1.İstatistik ve biyoistatistik, 2.Temel kavramlar, 3.Frekans dağılımları ve tanımlayıcı istatistikler, 4.Olasılık dağılımları, 5.Hipotez testleri, parametrik ve parametrik olmayan testler, 6.Ki-kare testleri, 6. Regresyon analizi ve korelasyon
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Amacı, İçeriği, Kaynaklar | ||
2 | İstatistik ve Biyoistatistik İle İlgili Temel Kavramlar | ||
3 | Frekans Dağılımları, Grafikler | ||
4 | Merkezi Eğilim Ölçüleri: Aritmetik ortalama, Medyan.Mod | ||
5 | Dağılım Ölçüleri: Varyans, Standart Sapma, Değişim Katsayısı, Açıklık | ||
6 | Olasılık Dağılımları: Binom Dağılımı, Poisson Dağılımı | ||
7 | Olasılık Dağılımları: Normal Dağılım, Standart Normal Dağılım | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Hipotez Testleri: Kitle Ortalamasına Dayalı t Testi | ||
10 | Hipotez Testleri: Bağımsız gruplar için t testi ve Mann-Whitney U Testi | ||
11 | Hipotez Testleri: Bağımlı Gruplar İçin t Testi (Paired Sample t Test) | ||
12 | Ki-kare Testi | ||
13 | Ki-kare Testi | ||
14 | Regresyon Analizi ve Korelasyon |
1.Özdamar, Kazım, SPSS ile Biyoistatistik, Kaan Kitabevi, Eskişehir, 2001. 2.Sümbüloğlu, Kadir ve Sümbüloğlu, Vildan, Biyoistatistik, Hatiboğlu Yay., Ankara, 2002. 3. Basic&Clinical Biostatistics, Dawson Beth, Trapp Robert G., 2001, McGraw-Hill
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 17 | 1 | 17 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 11 | 1 | 11 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | |
ÖÇ 1 | 2 | 4 | 1 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 4 | 1 | 4 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 1 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 4 | 1 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 4 | 1 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 2 | 4 | 1 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 |