GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
5009002232019 BİLGİ OKUR YAZARLIĞI Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Önlisans


Türkçe


 Bilgi gereksinimini tanımlama, gereksinim duyulan bilgiyi bulma, değerlendirme, etkin şekilde kullanma ve iletme becerisinin kazandırılmasını sağlamak,  Araştırma yöntemlerindeki farklı anlayışları, yaygın olarak kullanılan araştırma tekniklerini, araştırma basamaklarını göstermek,  Veri toplama, veri analizi ve yorumu açıklamak,  Rapor yazma esaslarını, kaynakça ve dipnot gösterme tekniklerini anlatmak.


Murat Tunçer


1 Bilgi merkezlerinden (kütüphaneler, arşiv, dokümantasyon ve enformasyon merkezleri) yararlanabilme
2 Elektronik kütüphanelerin ve OPAC (çevrimiçi katalog) kullanabilme.
3 Basılı ve elektronik medyada bilgiye ulaşım sürecini kavrama
4 Elektronik bilgi kaynakları (e-kitaplar, e-tezler, e-ansiklopediler, e-teknik raporlar, patentler ve standartları vb.) hakkında bilgi sahibi olma
5 Yaşam boyu eğitimin önemini kavrayabilme.
6 Bilimsel araştırmalarda etik kavramını anlayabilme

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


 Üniversite Kütüphanesi otomasyonunun kullanımı  Veri tabanlarının kullanımı  Web’de bilgi arama ve Web kaynaklarının değerlendirilmesi  Bilgi kaynaklarının kullanımıyla ilgili yasal ve etik konular


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin amacı, kapsamı, işlenme yöntemi ve konunun önemi Temel Kavramlar Bilgi; tanımı, tarihçesi.. Araştırma; amacı, nitelikleri Bilgi okuryazarlığı; tanımı, tarihçesi, gerekliliği
2 Mendeley Referans Yönetim Sistemi tanıtımı; şifre alma, grup oluşturma, içerik anlatımı..
3 Bilgi Kaynakları; Kitaplar Ansiklopediler Sözlükler Dergiler İstatistiki Kaynaklar Bibliyografyalar Almanaklar Ders kütüphanede işlenecektir.
4 İnternet Kullanımı ve Elektronik Bilgi kaynakları: Giriş
5 Araştırmada Temel Kavramlar 1-Bilgi 2-Araştırma 3-Bilimsel Yöntem / Aşamaları 4- Bilimsel Araştırma -- Araçları -- Çeşitleri Araştırmanın Gereği ve Önemi
6 Araştırmanın Planlanması: Araştırma Konusu Problem Cümlesi; 1- Problem Cümlesinde Bulunması gereken Nitelikler. 2- Alt Problemler Kaynak Tarması (giriş)
7 Kaynak Taraması (1): Kütüphane (OPAC) -- Bilgi kaynağına ait bibliyografik bilgiye erişim -- Bilgi kaynağının yararlanma bilgisi Ders Kütüphane seminer salonunda verilecektir
8 Kaynak Taraması (2): E- Kaynak Taraması İnternet arama motorları Veritabanları – açık arşiv taramaları -- Sorgulama / tarama stratejisi, -- Boolean mantığı / operatörleri: Detaylı taramalar yapmaya olanak sağlayan "AND, OR, NOT" bağlaçları. -- İsteği rafine etme/ Sınırlamalar
9 Ara Sınav
10 Verilerin toplanması –işlenmesi- çözümlenmesi: Verilerin sınıflanması Verilerin tablo ve grafiklerle gösterilmesi (Microsoft Excell)
11 Bulgular – Yorumlar Sonuç ve Öneriler
12 Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması 1- Kullanılacak Dilin Özellikleri 2- Kağıt Düzeni 3- Kapak Düzeni 4- Başlık ve Paragraf Yazımı 5- Şekil ve Tabloların Yazımı 6- Dipnot ve Kaynakça
13 Gönderme, Alıntı, Bibliyografya
14 Bilimsel Makale, tez yazma teknikleri:Gİriş

1- BAŞ T., AKTURAN U., Nitel Araştırma Yöntemleri 2- KARASAR N., Araştırmalarda Rapor Hazırlama 3- O’DELL C., GRAYSON C., Ne Bildiğimizi Bir Bilseydik. Dışbank Kitapları 4- KROGH G., Bilginin Üretimi. Dışbank Kitapları 5- TIWANA A., Bilginin Yönetimi . Dışbank Kitapları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 5 1 5
Rapor Hazırlama 1 4 4
Rapor Sunma 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 58

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26
ÖÇ 1 3 4 5
ÖÇ 2 3 4 5
ÖÇ 3 4 4 5 5
ÖÇ 4 4 4 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 4
ÖÇ 6 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek