GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
5009002252019 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Önlisans


Türkçe


Öğrencilerin davranışsal, bilişsel ve duygulanım yaklaşımları üzerinden tüketici davranışlarını anlamalarını hedefler


Öğr. Gör. Elif Aktekin


1 Genel tüketici davranışı hakkında bilgi sahibi olmak
2 Satın alma karar sürecini etkileyen faktörleri saptamak
3 Tüketici davranışını etkileyen etmenleri kavramak.
4 Tüketici davranışlarını etkileyen kültürel, psikolojik ve sosyal etmenleri kavramak.
5 Algılama, öğrenme, inanç ve tutum kavramlarını kavramak.

Birinci Öğretim


-yok


[Yok]


Tüketici psikolojisi- Öğrenme ve hafıza Tüketici Psikolojisi: Motivasyon ve İlgilenim Tüketici Psikolojisi: Tutumlar Tüketici davranışlarında psikolojik etkenler, öğrenme ve öğrenme sürecinin özellikleri Tüketici antropolojisi: Değerler, yaşam biçimi ve kültür Tüketici sosyolojisi: Referans grupları, aile ve cinsiyet Bireysel Tüketicinin Davranışına Etki eden faktörleri Tüketici satın alma kararı Tüketici davranış modellerini anlamak (Klasik Tüketici Davranış Modelleri) Tüketici davranış modellerini anlamak (Modern Tüketici Davranış Modelleri) Ailenin işlevleri ve ailede satın alma kararlarını alma şekilleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tüketici psikolojisi- Öğrenme ve hafıza
2 Tüketici Psikolojisi: Motivasyon ve İlgilenim
3 Tüketici Psikolojisi: Tutumlar
4 Tüketici davranışlarında psikolojik etkenler, öğrenme ve öğrenme sürecinin özellikleri
5 Tüketici antropolojisi: Değerler, yaşam biçimi ve kültür
6 Tüketici sosyolojisi: Referans grupları, aile ve cinsiyet
7 Bireysel Tüketicinin Davranışına Etki eden faktörleri
8 VİZE
9 Tüketici satın alma kararı
10 Tüketici davranış modellerini anlamak (Klasik Tüketici Davranış Modelleri)
11 Tüketici davranış modellerini anlamak (Modern Tüketici Davranış Modelleri)
12 Ailenin işlevleri ve ailede satın alma kararlarını alma şekilleri
13 Endüstriyel Tüketicinin satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptamak
14 Marka bağımlılığı- tüketici davranışları
15 Kişilik özellikleri tüketici davranışları
16 Final

Yavuz Odabaşı, Tüketici Davranışları, Mediacat Yayıncılık , Yayınevi Genel Dizisi, 2004. Remzi Altunışık, A.Hamdi İslamoğlu, Beta Yayınları, 2013. Yakup Durmaz, Tüketici Davranışları, Detay Yayıncılık, Ankara, 2008.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Gözlem 5 2 10
Örnek Vaka İncelemesi 5 1 5
Proje Hazırlama 2 5 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 2 16
Toplam İş Yükü (saat) 59

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26
ÖÇ 1 3 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 3 5
ÖÇ 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek