Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
6502002232008 | SERACILIK UYGULAMALARI-IV | Ders | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Sera sebze ve süs bitkileri yetiştiriciliği ile ilgili bilgiler öğrencilere pratik yaptırmak suretiyle öğretilmektedir.
Dr.Öğr.Üyesi Özlem AKAT SARAÇOĞLU , Dr.Öğr.Üyesi Cenk Ceyhun KILIÇ
1 | Seraların Genel Özellikleri anlatılmaktadır. |
2 | Serada süs bitkileri yetiştiriciliği öğretilmektedir. |
3 | Serada Sebze Yetiştiriciliği öğretilmektedir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sera sebze ve süs bitkileri yetiştiriciliği
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Teknik Gezi | Teknik Gezi | ||
2 | Seranın temizliği ve düzenlenmesi | Seranın temizliği ve düzenlenmesi | ||
3 | Harç hazırlığı, bitkilerin şaşırtılması ve tohum ekimi | Harç hazırlığı, bitkilerin şaşırtılması ve tohum ekimi | ||
4 | Seranın tava getirilmesi, serada tozlanma ve döllenmeye yardım amacıyla kullanılan teknikler(vibratör) | Seranın tava getirilmesi, serada tozlanma ve döllenmeye yardım amacıyla kullanılan teknikler(vibratör) | ||
5 | Dikim yerlerinin hazırlanması ve var olan fidelerin dikimi, sulanması | Dikim yerlerinin hazırlanması ve var olan fidelerin dikimi, sulanması | ||
6 | Serada tozlanma ve döllenmeye yardım amacıyla kullanılan teknikler devam (arı kullanımı) | Serada tozlanma ve döllenmeye yardım amacıyla kullanılan teknikler devam (arı kullanımı) | ||
7 | Sulama sisteminin kurulması, bitkilerin sardırılması, ot alımı ve sulama | Sulama sisteminin kurulması, bitkilerin sardırılması, ot alımı ve sulama | ||
8 | Ara sınav | Ara sınav | ||
9 | Serada döllenmeye yardım amacıyla hormon kullanımı bilgi | Serada döllenmeye yardım amacıyla hormon kullanımı bilgi | ||
10 | Bitkilerin budanması, sardırılması, ot alımı, sulama vb. bakım işlemleri | Bitkilerin budanması, sardırılması, ot alımı, sulama vb. bakım işlemleri | ||
11 | Dikime gelmiş fideler için sera içinde ve dışında yer hazırlığı ve dikim (sulama vb. bakım işlemleri devam) | Dikime gelmiş fideler için sera içinde ve dışında yer hazırlığı ve dikim (sulama vb. bakım işlemleri devam) | ||
12 | F1 hibrit tohum nedir? Nasıl elde edilir? Bitki bakım işlemleri devam ediyor | F1 hibrit tohum nedir? Nasıl elde edilir? Bitki bakım işlemleri devam ediyor | ||
13 | F1 hibrit tohumun avantaj ve dezavantajları, fiyatları hk. bilgi | F1 hibrit tohumun avantaj ve dezavantajları, fiyatları hk. bilgi | ||
14 | Serada iyi tarım uygulamaları | Serada iyi tarım uygulamaları | ||
15 | Bitki bakım işlemleri devam ediyor, Bitki budamaları, sardırma ve hasat | Bitki bakım işlemleri devam ediyor, Bitki budamaları, sardırma ve hasat | ||
16 | Final sınavı | Final sınavı |
1.Günay A., 1981, Özel Sebze Yetiştiricliği- Serler (CiltII), Ankara 2. Sevgican, A. 2002. Örtüaltı Sebzeciliği, Ege Üniversitesi. Ziraat Fakültesi Yayınları:528,İzmir 3. Gül, A 2008. Topraksız Tarım, Hasat Yayıncılık, İZMİR. 5. Oral, N., 1988.Saksı Çiçekleri.Çevre ltd. şti. yayınları. Yayın no:1 6. Boztok, Ş., 1997. Süs Bitkileri Yetiştiriciliğinde Temel İlkeler. TAV Yayınları, Yalova. Yayın no: 27.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 4 | 56 |
Tartışma | 1 | 4 | 4 |
Soru-Yanıt | 1 | 8 | 8 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Alan Gezisi | 14 | 1 | 14 |
Alan Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 |