GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
6502002372012 GENEL EKONOMİ VE PAZARLAMA Ders 2 3 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı Genel Ekonomi ve Pazarlama ilgili temel bilgileri edindirerek kavramları özümletmek, karşılaşılan sorunları ve çözüm yollarını öğretmek.


Dr. Duran GÜLER


1 Ekonominin temel kavramlarını ve bir ulusal ekonominin sorunlarını öğrenebilme.
2 Sorunları ekonomik sistemlerle nasıl çözülebileceğini kavrayabilme.
3 Faktör-ürün ilişkisi, faktör- faktör ilişkisi, ürün-ürün ilişkisi, fırsat maliyeti eşit marijinal gelirler ilkesi için en uygun faktör bileşimi, firma dengesi analizleri konularını öğrenebilme.
4 Üretim faktörlerinin etkileri, üretim fonksiyonu, kısa dönem ve uzun dönem üretimleri konularını, Arz ve talep fonksiyonu, fiyat oluşumu, piyasa çeşitleri konularını öğrenebilme.
5 Tarım Ekonomisine giriş, Tarımsal üretimin özellikleri, Tarım politikası ve Türkiye’deki Uygulamalar hakkında bilgi edinebilme.
6 Pazar, pazarda karar birimleri, Ticaret Entegrasyonları, hakkında bilgi edinebilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ekonominin tanımı, temel kavramları, Fiyat ve üretim teorileri, Üretim maliyetleri, Üretim faktörlerinin kullanımı ve fiyatlandırılması, üretim fonksiyonu, azalan verim kanunu, fiyat teorisi, arz ve talep fonksiyonu, elastikiyet, fiyat oluşumu, en düşük maliyetle üretim, kısa ve uzun dönem maliyet eğrileri, Tarım Ekonomisine giriş, Tarımsal üretimin özellikleri, Tarımsal üretim ekonomisi, ve temel özellikleri, , Pazar, pazarda karar birimleri, pazarlama karması, pazarlama kanalları ve pazarlama performans göstergeleri hakkında bilgi verilmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması ve tanışma
2 Ekonominin tanımı, temel kavramlar
3 Üretim maliyetleri, Üretim faktörleri
4 Arz ve talep fonksiyonu
5 Fiyat oluşumu,
6 Tarım Ekonomisine giriş
7 Tarımsal üretimin özellikleri
8 ARA SINAV
9 Tarımsal üretimin özellikleri
10 Tarımsal üretimin özellikleri
11 Tarımsal üretimin özellikleri
12 Tarımsal Üretim Ekonomisi ve temel ilkeleri
13 Tarım Politikası
14 Tarım Politikası
15 Pazar, pazarda karar birimleri, Ticaret Entegrasyonları
16 FİNAL SINAVI

1-Pekin,T.2012.Ekonomiye Giriş, Zeus Kitapevi, yayın no:1, 10. Basım, İzmir, 292s. 2-Dinler, Z. 2012. İktisada Giriş, Ekin Basın Yayın Dağıtım, 18. Basım, Bursa,626s. 3-Parasız, İ. 2000. İktisadın ABC'si, Ezgi Kitapevi, 4. Baskı, Bursa, 287s. 4-Mucuk, İ. 2012. Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitapevi,19.Baskı, 432s. 5-Crawford, I.M. 1997. Agricultural and Food Marketing Management, Marketing and Agribusiness Texts, FAO.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 10 10
Bireysel Çalışma 1 14 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Okuma 1 12 12
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 5 4 3 4 4 4
ÖÇ 2 4 5 4 3 4 4 4
ÖÇ 3 4 5 4 3 4 4 4
ÖÇ 4 4 5 4 3 4 4 4
ÖÇ 5 4 5 4 3 4 4 4
ÖÇ 6 4 5 4 3 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek