Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
6502002062012 | GÜBRELER VE GÜBRELEME | Ders | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; Bitkilerin beslenmesiyle ilgili temel bilgileri edindirerek, karşılaşılan sorunları ve çözüm yollarını öğretmek, Gübreleri tanıtmak, gübreleme yöntemlerini gübre-verimlilik ilişkilerini kavratarak doğru gübreleme yapmalarını sağlatmak konularında temel bilgilerinin kavranmasını sağlamaktır.
Dr. Öğretim Üyesi Cenk Ceyhun KILIÇ
1 | Bitki besleme alanında günümüze değin yapılan çalışmaları kavrayabilme. |
2 | Bitki besin elementlerinin bitkilerdeki işlevlerini kavrayabilme. |
3 | Besin elementlerinin eksiklik belirtilerini tanıyabilme |
4 | Gübreleri ve gübreleme tekniklerini öğrenebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bitki beslemenin tarihçesi ve önemi, bitki için mutlak gerekli besin maddeleri, bitki besin maddelerinin topraktan alınış formları ve alındıkları yerler bitkideki noksanlık belirtileri ve gübre kullanılmasına etki eden faktörler ile gübre kullanma zamanı, şekli ve miktarı hakkında bilgiler verilmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması ve tanışma | Ders hakkında önbilginin verilmesi, Mısır bitkisinde N-P-K noksanlık belirtilerinin belirlenmesi denemenin anlatılması | ||
2 | Bitki beslemede gereksinim duyulan elementler: Bitki besleme alanında günümüze değin yapılan çalışmalar, besin elementlerinin bitkideki genel işlevlerinin anlatılması | Mısır bitkisinde denemenin kurulması, saksı ve diğer malzemelerin hazırlanması | ||
3 | Mutlak gerekli bitki besin elementleri ve Bitki Besin Elementlerinin Alınım Formları | Gübre çözeltilerinin hazırlanması | ||
4 | Azot ve Fosfor | Gübre çözeltilerinin hazırlanması | ||
5 | Potasyum ve Kalsiyum | Seradaki süs bitkilerinin bakımı ve gübrelenmesi | ||
6 | Magnezyum, Kükürt ve Demir | Seradaki süs bitkilerinin bakımı ve gübrelenmesi | ||
7 | Mangan, Bor, Çinko ve Bakır’ın Molibden, Klor, Sodyum | Noksanlık belirtilerinin slaytlarla irdelenmesi | ||
8 | ARA SINAV | ARA SINAV | ||
9 | Kobalt, Vanadyum, Silisyum, Aluminyum, | Noksanlık belirtilerinin slaytlarla irdelenmesi | ||
10 | Gübre ve gübrelemenin tanımı | Farklı gübre çözeltilerinin pH ‘larının ölçülmesi, | ||
11 | Gübre çeşitlerinin tanıtılması | Farklı gübre çözeltilerinin tuz içeriklerinin (EC) ölçülmesi | ||
12 | Gübre çeşitlerinin tanıtılması | Farklı gübrelerin Suda Eriyebilirliliklerinin belirlenmesi | ||
13 | Gübre çeşitlerinin tanıtılması | Farklı gübrelerin Suda Eriyebilirliliklerinin ölçülmesi | ||
14 | Gübreleme yöntemleri | Farklı bitkiler için gübre tavsiyesi hesaplamalarının yapılması | ||
15 | Gübreleme yöntemleri | Farklı bitkiler için gübre tavsiyesi hesaplamalarının yapılması | ||
16 | FİNAL SINAVI | FİNAL SINAVI |
1. KACAR,B., KATKAT, A.V.1998. Bitki Besleme Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayın No:127. 2. KACAR,B., KATKAT, A.V.,2007. Gübreler ve Gübreleme Tekniği.2.BASKI.Nobel Yayın No:1119. 3. Kılıç, C.C., 2008. Gübreler ve Gübreleme Ders Notları (E.Ü Bayındır MYO Seracılık ve Peyzaj ve Süs Bitkileri Programı, 4. Farklı notlardan hazırlanmış power point sunum
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | ||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |