Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
7006002012010 | ORGANİK SEBZECİLİK | Ders | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
İngilizce
Dünyada ve ülkemizde hızlı gelişme gösteren organik tarım sektörünün ihtiyaç duyduğu teknik eleman ihtiyacını karşılamak ve bu alanda var olan bilgi birikimi ile teknolojilerin karşılanması konusunda donanımlı teknik elemanlar yetiştirmek amacıyla dersin teorik ve uygulamalı olarak yürütülmesi
Doç. Dr. Funda YOLDAŞ
1 | Tarımsal üretim tekniklerini iyi kullanabilme |
2 | Organik tarım kurallarına göre, tarımsal üretimi planlama ve devam ettirebilme becerisi. |
3 | Tarımsal üretimde çevre ve insan sağlığını ön planda tutabilme |
4 | Doğal kaynakları tanıma, koruma ve sürdürülebilirliliğini benimseyebilme |
5 | Bitkisel üretimi planlama, gerçekleştirme ve devam ettirme becerisi |
6 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip, ülkemizin sağlık, sosyal, ekonomik ve diğer sorunlarını bilme ve yakından izleme, çözümler üretebilme ve uygulayabilme. |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, ülkemizin kalkınmasına ve evrensel gelişmesine katkıda bulunabilme, |
8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek, kendini geliştirebilme. |
9 | Paylaşma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi. |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok
Organik tarım tekniklerini ve organik sebzeciliğin öğrenilmesi ve pratikte uygulanabilirliliğinin sağlanması
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Organik (Ekolojik veya Biyolojik) TARIM nedir? | - | ||
2 | Dünyada Organik Tarım Türkiye de Organik Tarım Türkiye ve Dünyada Organik Sebze Üretimi Değerleri | - | ||
3 | Sebzelerin Yetiştirme Mevsimlerine, Yenilen Kısımlarına ve Botanik Özelliklerine Göre Sınıflandırılması. Sebzelerin Familyalarına, Çiçek ve Döllenme Biyolojilerine Göre Sınıflandırılması | Arazi Uygulaması | ||
4 | Organik Tarımın Temel İlkeleri Organik Tarımın Amaçları | - | ||
5 | Organik Tarıma Başlamak İçin Gerekli İşlemler Sözleşmeli Üretim | Arazi Uygulaması | ||
6 | Organik Tarıma Geçiş Süreci Organik Tarımın Avantajları Organik Tarımın Sakıncaları | Arazi Uygulaması | ||
7 | Organik sebze üretim teknikleri | Arazi Uygulaması | ||
8 | Vize haftası | - | ||
9 | Organik roka yetiştiriciliği | Arazi Uygulaması | ||
10 | Organik brokoli yetiştiriciliği | Arazi Uygulaması | ||
11 | Organik bakla yetiştiriciliği | Arazi Uygulaması | ||
12 | Organik Tarımda Mücadele Kontrol ve Sertifikasyon, Pazarlama | - | ||
13 | Organik Tarımda Mücadele Kontrol ve Sertifikasyon, Pazarlama | - | ||
14 | Organik Tarımda Mücadele Kontrol ve Sertifikasyon, Pazarlama | - | ||
15 | Uygulama sınavı Uygulama sınavı bütünlemesi | |||
16 | Final Sınavı |
1. Zengin, M., Organik Tarım, Hasad Yayıncılık,2007. 2. Anonim, 2002. Organik Tarım, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, İzmir İl Müdürlüğü.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Ev Ödevi | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözümü | 28 | 1 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Proje Sunma | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 6 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 8 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 9 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |