Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
7006001032018 | YABANCI DİL-I | Ders | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
İngilizce
Yabancı Dil I dersinin amacı, dersi alan öğrenciyi, dönem sonunda temel düzeyde İngilizce kelime haznesi edinip, yazılı ve sözlü temel İngilizce ifadeleri anlayabilir, temel okuma becerileri ve stratejileri edinip, mevcut bilgisini de bu alanlarda uygulayabilir düzeye getirmektir.
Yabancı Diller Yüksekokulu Öğretim Görevlisi
1 | Öğrenciler A1 seviyesi İngilizce kelime ve ifadeleri gördüğünde tanıyabilecek. |
2 | Öğrenciler A1 seviyesi gramer yapılarını etkin bir şekilde tanıyıp ayırt edebilecek. |
3 | Öğrenciler bir okuma metninin konusunu, ana fikrini ve metindeki detayları anlayabilecek. |
4 | Öğrenciler öğrenmiş oldukları A1 seviyesi gramer yapılarını, akademik bir konuşmayı takip etmede, kabul edilebilir ölçüde bir doğruluk payı ile iletişim kurmada ve çeşitli metinleri okuyup anlamada kullanabilecek. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İnsanların nereden olduğundan bahsetmek, Günlük rutinlerden bahsetmek, Ne yapmaktan hoşlandığınızdan bahsetmek, Aile hakkında soru sormak, Şehirdeki yerlerden bahsetmek, Ne yaptığınızdan bahsetmek, Birini bir şey yapmaya davet etmek, Ne yaptığınızı açıklamak.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Talking about where people are from Everyday expressions: Saying hello and goodbye | ||
2 | Language note: Countries and languages Countries, nationalities and languages Pronunciation: Word stress be- statement and yes/no questions | ||
3 | Muafiyet Sınavı / Exemption Exam | ||
4 | Talking about daily routines Everyday expressions: Responding Daily routines: get up, go to work. etc. Pronunciation: /ı/ and /i/ Present simple - statements Language note: Adverbs of frequency | ||
5 | Talking about what you like to do Everyday expressions: Talking on the phone Free-time activities: play soccer, go to the movies, etc. Language note: play Present simple - questions | ||
6 | Asking about family Everyday expressions: Making suggestions Family members: grandparents, niece, etc. | ||
7 | Pronunciation: Unstressed vowel have/has - statements, questions, and short answers Language note: some/any | ||
8 | Vize Sınavı / Midterm | ||
9 | Asking about places in town Everyday expressions: Giving directions Places in a town: a grocery store, a restaurant, etc. Language note: Articles (a, the) there is/there are - statements, questions, and short answers | ||
10 | Talking about what you're doing Everyday expressions: Offering and accepting help | ||
11 | Rooms and furniture: living room, sofa, etc. Language note: Prepositions of place Pronunciation: The letter a Present continuous - statements, questions, and short answers | ||
12 | Inviting someone to do something Everyday expressions: Talking about problems Months of the year: March, August, etc. Language note: Months and dates can/can't - statements, questions, and short answers | ||
13 | Explaining what you do Everyday expressions: Making polite requests | ||
14 | Jobs: mechanic, chef, etc. Pronunciation: Word stress Present simple and present continuous | ||
15 | Final Sınavı / Final Exam | ||
16 | Bütünleme Sınavı / Make-up Exam |
Hatchinson, Tom, et al. (2012). Network 1. Oxford University Press, USA.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Multirom CD Çalışması | 9 | 2 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 |