Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
7006001312020 | KARİYER PLANLAMA | Ders | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı gelişim süreci içerisinde bireylerin ilgi, yetenek ve değerleri doğrultusunda bireyi tanıma, kariyer gelişim kuramlarına göre kariyeri planlama ve örgün eğitim sonrası kariyer planlamasında neler yapılabileceğine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırmaktır.
Doç. Dr. Funda Yoldaş
1 | Öğrencilerin kariyer planlamasının prensiplerini öğrenmesi |
2 | Öğrenciler kariyer planlamasının yöntem ve tekniklerini kullanarak, meslek seçimine etkilerini tartışır. |
3 | Öğrencilerin kariyer gelişimini planlayabilmesi. |
4 | Mezuniyet sonrası kariyer geleceğinin planlanması |
Birinci Öğretim
yok
yok
Kariyer kavramı, Kariyer planlaması, Kariyer planlamasının mesleki danışmanlıkla ilişkisi Bireysel kariyer gelişimi Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri İş görüşmesi Kariyer planlama süreci Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi Kariyer danışmanlığının okullarda uygulanabilirliği Yaşam boyu kariyer planlaması Emeklilikte kariyer planlaması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kariyer Kavramı | ||
2 | Kariyer planlaması | ||
3 | Kariyer planlaması ve Organik tarım Teknikeri | ||
4 | Bireysel Kariyer gelişimi | ||
5 | Özgeçmiş hazırlama | ||
6 | İş görüşmesi teknikleri | ||
7 | Kariyer planlama süreci | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Organik tarım programı eğitiminin kariyer planlama doğrultusunda değerlendirilmesi | ||
10 | Kariyer planlamanın uygulanabilirliği | ||
11 | Mezuniyet aşamasına kadar yapılacak planlama | ||
12 | Mezuniyet sonrası kariyer için ön planlama | ||
13 | Yaşam boyu kariyer planlaması | ||
14 | Emeklilikte kariyer planlaması | ||
15 | Alternatif kariyer planlamaları | ||
16 | Final Sınavı |
Kuzgun, Y. (2003). Meslek Rehberliği ve Danışmanlığına Giriş. Ankara: Nobel Erdoğmuş, N. (2003). Kariyer Geliştirme. Ankara, Nobel, Kulaksızoğlu, A. (2005). Ergenlilk Psikolojisi. İstanbul Remzi. Kuzgun, Y. (2003). Meslek Danışmanlığı Kuramlar Uygulamalar. Ankara: Nobel.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ev Ödevi | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | |
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |