Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ODM224 | STARTER KÜLTÜRLER | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Saf kültür konusunun önemini,ülke ekonomisi ve beslenme bakımından kullanımının gerekliliğini benimsetebilmek, Standart kalitede fermente süt ürünleri ve peynir çeşitlerinin elde edilebilmesi için ürün ve ülke koşullarına uygun olan starter kültür üretimi ve hazırlamasını gerçekleştirebilme Uygulamada kültür kullanımından kaynaklanan hataları giderme yollarını ortaya koyabilme
Öğr. Gör. Serap FENDERYA
1 | Saf kültürü oluşturan mikroorganizmaları görebilmek,tanıyabilmek ve incelemek için uygun boyama teknikleri konusunda bilgi sahibi olma becerisi |
2 | Teorik bilgiler ile edinilen pratik kazanımları iy kullanarak mikroorganizmaları temel özelliklerine göre ayırt etme becerisi |
3 | Endüstriyel olarak kullanılmakta olan kültür çeşitlerini ve tiplerini öğrenerek süt ürünlerinin özelliklerini yansıtacak kültür kombinasyonları hazırlama becerisi |
4 | Kültürlerin üretimde kullanımında başarılı sonuçlar alabilmek için gerekli kontrolleri yapabilme yeteneği ve sonuçları değerlendirebilme becerisi |
5 | Elde edilen kültür tiplerini üretim aşamasında başarılı bir şekilde kullanabilme becerisi |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Saf kültürün tanımı ve ürün bazında kullanım nedenleri,Saf kültürde yer alabilecek mikroorganizmaların tanıtılması, Çeşitli kaynaklardan izolasyonları,identifikasyonları, (tanımlanmaları),kültürel ve teknolojik özelliklerinin belirlenmeleri, Metabolizma faaliyetleri Ürünlere Uygun kültür kombinasyonlarının elde edilmesi,Kültürün üretim için hazırlanması,kontrol ve saklanması ile ilgili bilgiler ve ürün yapımında kullanımına dair uygulamalar,
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Saf kültürün kullanım amacı ve tarihsel gelişimi | ||
2 | İlgili mikroorganizmaların sınıflandırılması, taksonomisi, | ||
3 | Biyokimyasal ve fizyolojik özelliklerinin tanıtılması | ||
4 | Kültürün temel işlevleri ve metabolizmaları | ||
5 | Kültür kullanımının yararları | ||
6 | Ticari kültür tiplerini hazırlama yöntemleri, | ||
7 | Saklama ve ambalajlama | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Çoğaltmalı kültürlerin üretim için hazırlanması | ||
10 | Kültürlerde kalite kontrolü | ||
11 | Bakteriyofaj ve diğer engelleyiciler hakkında bilgi | ||
12 | Kültürlerin işletme koşullarında kullanımı | ||
13 | Kültürleri koruma yöntemleri | ||
14 | Laktik asit bakteri genetiği ve GDO ilişkileri | ||
15 | Kültürlerde rastlanan hatalar ve önleme çareleri | ||
16 | Final Sınavı |
Yaygın ,H.; Kılıç,S. 1993. Süt Endüstrisinde Saf Kültür. KILIÇ,S.2001-2008.Süt Endüstrisinde Laktik Asit Bakterileri. KILIÇ,S.2010. Süt Mikrobiyolojisi, SALMİNEN,S.;von Wright;Ouvehand,A. 2004 Lactic Acid Bacteria,microbiological and Functional Aspects. Third Ed. 678
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 51 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 |
ÖÇ 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |