GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ODM235 ÖZEL EĞİTİM Seçmeli Ders Grubu 2 4 2,00

Önlisans


Türkçe


Özel gereksinimli bireylere ve özel eğitime ilişkin temel kavramlar, Engelli oluş nedenleri, Çeşitli engel kategorilerinin toplam öğrenci nüfusu içindeki oranları, Dünya’da ve Türkiye’de özel eğitime ilişkin yasal düzenlemeler ve uygulamalar, kaynaştırma kavramı ve dayanakları, En az kısıtlayıcı eğitim ortamı kavramı, Kaynaştırmanın yararları ve başarılı olmasının koşulları, Destek özel eğitim hizmetleri, Özel gereksinimli bireylerin özel eğitim hizmetlerinin özellikleri, Özel gereksinimli bireylerde özel eğitimin önemini ve amaçları Özel gereksinimli bireylere sağlanan özel eğitim olanakları, Özel gereksinimli bireylerin eğitimlerinde kullanılan yaklaşımlar ve değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler Özel gereksinimli bireylerin eğitimlerinde kullanılan cihazlar konularında gelişmesini sağlamaktır.


-


1 Özel gereksinimli bireyler ve özel eğitime ilişkin temel kavramları anlayabilme
2 Engelli oluş nedenlerine ilişkin görüş kazanabilme
3 Çeşitli engel kategorilerinin toplam öğrenci nüfusu içindeki oranlarını anlayabilme
4 Dünya’da ve Türkiye’de özel eğitime ilişkin yasal düzenlemeler ve uygulamalar hakkında görüş sahibi olabilme
5 Kaynaştırma kavramını ve dayanaklarını öğrenebilme,
6 Özel gereksinimli bireylerin özel eğitim hizmetlerinin özelliklerini öğrenebilme,
7 Özel gereksinimli bireylerde özel eğitimin önemini ve amaçlarını anlayabilme,
8 Özel gereksinimli bireylere sağlanan özel eğitim olanaklarını kavrayabilme
9 Özel gereksinimli bireylerin eğitimlerinde kullanılan yaklaşımlar hakkında görüş sahibi olabilme,

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim, Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri, Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel. Eğitim, Öğrenme Güçlüğü Gözlenenler, Duygu ve Davranış Bozukluğu Olanlar, Sözel Dil ve Konuşma Sorunları, Üstün Zekalılar ve Üstün yetenekliler, İşitme Engelliler, Bedensel Yetersizliği Olanlar, Türkiye'de Özel Eğitim, Öğrenci çalışmaları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
2 Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
3 Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel. Eğitim
4 Zihin Engelliler
5 Öğrenme Güçlüğü Gözlenenler
6 Duygu ve Davranış Bozukluğu Olanlar
7 Sözel Dil ve Konuşma Sorunları
8 Ara sınav
9 İşitme Engelliler
10 Bedensel Yetersizliği Olanlar
11 Üstün Zekalılar ve Üstün Yetenekliler
12 Türkiye'de Özel Eğitim
13 Öğrenci Çalışmaları
14 Öğrenci Çalışmaları
15 Genel tekrar ve değerlendirme
16 Final sınavı

Epidek, S., ark. (1998) Özel Eğitim Eskişehir TC. Anadolu Üniversitesi Özsoy,Y. ve ark. (1998).Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar,Özel Eğitime Giriş, Karatepe Yayınları, Ankara. Sarı, H. (2002). Özel Eğitime Muhtaç Öğrencilerin Eğitimleriyle İlgili Öneriler, Ankara.Pegem A Yayınları, Ulutaşdemir, N. (2007). “Engellilerin kaynaştırma eğitimi”, www.autism.org.tr, Erişim:12.03.2007.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 59

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 4 3
ÖÇ 7 4
ÖÇ 8 3
ÖÇ 9 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek