Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ODM235 | ÖZEL EĞİTİM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Özel gereksinimli bireylere ve özel eğitime ilişkin temel kavramlar, Engelli oluş nedenleri, Çeşitli engel kategorilerinin toplam öğrenci nüfusu içindeki oranları, Dünya’da ve Türkiye’de özel eğitime ilişkin yasal düzenlemeler ve uygulamalar, kaynaştırma kavramı ve dayanakları, En az kısıtlayıcı eğitim ortamı kavramı, Kaynaştırmanın yararları ve başarılı olmasının koşulları, Destek özel eğitim hizmetleri, Özel gereksinimli bireylerin özel eğitim hizmetlerinin özellikleri, Özel gereksinimli bireylerde özel eğitimin önemini ve amaçları Özel gereksinimli bireylere sağlanan özel eğitim olanakları, Özel gereksinimli bireylerin eğitimlerinde kullanılan yaklaşımlar ve değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler Özel gereksinimli bireylerin eğitimlerinde kullanılan cihazlar konularında gelişmesini sağlamaktır.
-
1 | Özel gereksinimli bireyler ve özel eğitime ilişkin temel kavramları anlayabilme |
2 | Engelli oluş nedenlerine ilişkin görüş kazanabilme |
3 | Çeşitli engel kategorilerinin toplam öğrenci nüfusu içindeki oranlarını anlayabilme |
4 | Dünya’da ve Türkiye’de özel eğitime ilişkin yasal düzenlemeler ve uygulamalar hakkında görüş sahibi olabilme |
5 | Kaynaştırma kavramını ve dayanaklarını öğrenebilme, |
6 | Özel gereksinimli bireylerin özel eğitim hizmetlerinin özelliklerini öğrenebilme, |
7 | Özel gereksinimli bireylerde özel eğitimin önemini ve amaçlarını anlayabilme, |
8 | Özel gereksinimli bireylere sağlanan özel eğitim olanaklarını kavrayabilme |
9 | Özel gereksinimli bireylerin eğitimlerinde kullanılan yaklaşımlar hakkında görüş sahibi olabilme, |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim, Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri, Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel. Eğitim, Öğrenme Güçlüğü Gözlenenler, Duygu ve Davranış Bozukluğu Olanlar, Sözel Dil ve Konuşma Sorunları, Üstün Zekalılar ve Üstün yetenekliler, İşitme Engelliler, Bedensel Yetersizliği Olanlar, Türkiye'de Özel Eğitim, Öğrenci çalışmaları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim | ||
2 | Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri | ||
3 | Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel. Eğitim | ||
4 | Zihin Engelliler | ||
5 | Öğrenme Güçlüğü Gözlenenler | ||
6 | Duygu ve Davranış Bozukluğu Olanlar | ||
7 | Sözel Dil ve Konuşma Sorunları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | İşitme Engelliler | ||
10 | Bedensel Yetersizliği Olanlar | ||
11 | Üstün Zekalılar ve Üstün Yetenekliler | ||
12 | Türkiye'de Özel Eğitim | ||
13 | Öğrenci Çalışmaları | ||
14 | Öğrenci Çalışmaları | ||
15 | Genel tekrar ve değerlendirme | ||
16 | Final sınavı |
Epidek, S., ark. (1998) Özel Eğitim Eskişehir TC. Anadolu Üniversitesi Özsoy,Y. ve ark. (1998).Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar,Özel Eğitime Giriş, Karatepe Yayınları, Ankara. Sarı, H. (2002). Özel Eğitime Muhtaç Öğrencilerin Eğitimleriyle İlgili Öneriler, Ankara.Pegem A Yayınları, Ulutaşdemir, N. (2007). “Engellilerin kaynaştırma eğitimi”, www.autism.org.tr, Erişim:12.03.2007.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 59 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 3 | ||||||||
ÖÇ 7 | 4 | |||||||||
ÖÇ 8 | 3 | |||||||||
ÖÇ 9 | 5 |