Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
7006002012024 | ORGANİK BAĞCILIK | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilere bağcılığın altyapısı niteliğindeki temel konuların teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi, aşılı asma fidanı üretimi, bağ kurulması gibi konular hakkında bilgiler verilmesi
Dr. Evren GÜNEN
1 | Bağcılık ürünlerinin ihraç edilen tüm tarım ürünleri içindeki payını kavrayabilme |
2 | Asmanın morfolojisini bilme |
3 | Asmanın üretim şekillerini bilme ve uygulayabilme |
4 | Bağ tesis edebilme |
5 | Yıllık bakım işleri hakkında yeterli düzeyde bilgi ve beceriye sahip olabilme |
Yok
Yok
• Asmanın kökeni ve Dünyada bağcılık • Asma morfolojisi • Asmanın çoğaltılması • Bağ kurulması ve terbiye • Yıllık bakım işleri
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Asmanın kökeni, bağcılığın tarihçesi, üzümlerin sınıflandırılması, üzümlerin besin değeri. | |||
2 | Dünya bağcılığı, Türkiye bağcılığının Dünya bağcılığı ve ulusal ekonomi içindeki yeri | |||
3 | Tarım bölgeleri itibariyle Türkiye Bağcılığı | |||
4 | Asmanın morfolojik yapısını oluşturan organlarından kök sistemi ile toprak üstü organlarından gövde, kollar, dallar ve üzerinde gözlerin tanıtılması | |||
5 | Asmanın morfolojik yapısını oluşturan organlarından yaz sürgünü ve üzerindeki boğumları, çiçek ve meyve salkımları, tane ve tohumların tanıtılması | |||
6 | Asmanın ekolojik istekleri: Sıcaklık ve yağış istekleri | |||
7 | Ara Sınav | |||
8 | Asmanın ekolojik istekleri: Yer, yöney ve toprak istekleri | |||
9 | Asmaların çoğaltılması: Tohumla çoğaltma, aşısız ve aşılı fidan üretimi | |||
10 | Asmaların çoğaltılması: Aşılı fidan üretimi | |||
11 | Bağ tesisi: Planlama, yer seçimi, çeşit seçimi, anaç seçimi, dikim planı | |||
12 | Bağ tesisi: Bağ yerinin hazırlanması, dikim öncesi hazırlıklar, dikim, dikim sonrası bakım işlemleri | |||
13 | Bağlarda kullanılan önemli Bağlarda ürün ve gençleştirme budamaları, yaz budamalarıterbiye şekilleri ve destek sistemlerinin tanıtılması, şekil budamaları | |||
14 | Bağlarda kullanılan önemli Bağlarda ürün ve gençleştirme budamaları, yaz budamalarıterbiye şekilleri ve destek sistemlerinin tanıtılması, şekil budamaları | |||
15 | Teknolojiye uygun üzüm yetiştiriciliğine uygun terbiye sistemleri | |||
16 | Final sınavı |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 93 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | |||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 1 | 1 | |||||||
ÖÇ 3 | 1 | 3 | 2 | 5 | 2 | |||||
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | |||
ÖÇ 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 1 | 2 |