GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
7006002022024 TARIM EKONOMİSİ Ders 2 3 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; ekonomi, tarımsal üretim ekonomisi ve tarımsal pazarlamanın temel ilkeleri hakkında bilinçlendirilmesini sağlamaktır.



1 3.Tarımda üretim fonksiyonunu irdeleyebilme
2 4.Tarımsal üretimde optimum girdi ile maksimum geliri, farklı girdilerin optimum kombinasyonu ile minimum maliyeti, farklı ürünlerin optimum kombinasyonu ile maksimum geliri elde etmeyi kavrayabilme
3 5.Alternatif maliyet ilkesine göre girdilere, eşit marjinal gelirler ilkesine göre ürünlere tahsis edilecek kaynaklar konusunda karar vermeyi irdeleyebilme
4 6.Pazarlama ve tarımsal pazarlamanın ülke ekonomisi açısından önemini kavrayabilme
5 7.Tarımsal pazarlama hizmetlerini irdeleyebilme
6 8.Tarımsal ürünlerde pazarlama kanalları, aracılar ve pazarlama kuruluşlarını kavrayabilme
7 1.Temel mikro ve makro ekonomik kavramları kavrayabilme
8 2.Tarımın bir sektör olarak diğer sektörlerden farklılıklarını ve tarımın Türkiye ekonomisine yaptığı katkıları kavrayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


• Temel mikro ve makro ekonomik kavramlar • Tarımın ve tarımsal üretimin özellikleri • Türkiye Ekonomisinde Tarımın Yeri • Tarımsal Üretim Ekonomisi • Tarımsal Pazarlama


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel mikro ve makro ekonomik kavramlar
2 Tarım ekonomisinin tanımı ve kapsamı, Tarımın ve tarımsal üretimin özellikleri, Türkiye’de Tarım işletmelerinin genel görünümü
3 Tarımın Türkiye ekonomisine katkıları
4 Üretim fonksiyonu ve azalan verimler ilkesi
5 Azalan verimler ilkesi
6 İkame ilkeleri
7 Alternatif maliyet ilkesi Eşit Marjinal Gelirler İlkesi, Nispi avantaj ilkesi
8 Ara sınav
9 Pazarlama hakkında genel bilgiler
10 Tarımsal pazarlama hakkında genel bilgiler
11 Tarımsal pazarlamada etkili olan faktörler
12 Tarımsal pazarlama hizmetleri
13 Tarımsal pazarlama hizmetleri
14 Tarımsal ürünlerde pazarlama kanalları, aracılar ve pazarlama kuruluşları
15 Tarımsal ürünlerde pazarlama kanalları, aracılar ve pazarlama kuruluşları
16 Final Sınavı

1.Tevfik PEKİN “Mikro Ekonomi” 2.Tevfik PEKİN “Makro Ekonomi” 3.İ. Hakkı İNAN “Tarım Ekonomisi” 4.Emin Işıklı “Tarımsal Pazarlama”



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 10 3 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 72

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 4 2 3 3 3 4 4 4 3
ÖÇ 2 3 3 3 4 4 4 4 4 4 3
ÖÇ 3 3 3 3 3 4 4 4 3 5 3
ÖÇ 4 4 4 3 3 3 3 3 3 4 4
ÖÇ 5 4 4 3 3 3 3 3 4 3 4
ÖÇ 6 3 4 4 4 4 3 4 4 4 2
ÖÇ 7 4 4 4 4 4 4 3 4 2 4
ÖÇ 8 3 3 3 3 4 4 4 2 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek