Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Önlisans
1 |
TİD özelliklerini bilerek kullanabilme |
2 |
Parmak alfabesindeki harfleri şekline uygun yapabilme |
3 |
Harf şekillerini ve harf farklılıklarını tanımlayabilme |
4 |
Ailesini, akrabaları ifade eden işaretleri yapabilme |
5 |
Çevre ile ilgili kavramları TİD ifade edebilme |
6 |
Öğrendiği işaretlerle cümle kurabilme |
[Yok]
Hafta |
Konular (Teorik) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık |
1 |
ÖZELLİKLER
• Görsel
• Üç boyutlu
|
|
|
2 |
HARFLER
• Harflerin tanıtımı
• Harflerin yazımında el ve parmak şekilleri
• Türk alfabesindeki harflerin TİD‘ e göre yazılımı
|
|
|
3 |
HARFLER
• Harflerin tanıtımı
• Harflerin yazımında el ve parmak şekilleri
• Türk alfabesindeki harflerin TİD‘ e göre yazılımı
|
|
|
4 |
HARFLER
• Harflerin tanıtımı
• Harflerin yazımında el ve parmak şekilleri
• Türk alfabesindeki harflerin TİD‘ e göre yazılımı
|
|
|
5 |
TANIMLAR
• Harfin Doğru yazılımı
• Parmak formları
• Harfi net gösterme
|
|
|
6 |
TANIMLAR
• Harfin Doğru yazılımı
• Parmak formları
• Harfi net gösterme
|
|
|
7 |
TANIMLAR
• Harfin Doğru yazılımı
• Parmak formları
• Harfi net gösterme
|
|
|
8 |
Ara sınav |
|
|
9 |
TANIMLAR
• Harfin Doğru yazılımı
• Parmak formları
• Harfi net gösterme
|
|
|
10 |
KULLANIM
• Parmak alfabesini doğru kullanma
• Yazım kurallarına uyma
• Kelimeleri uygun hızla yazma
|
|
|
11 |
KENDİSİ İLE İLGİLİ İŞARETLER
• Adını soyadını yazma
• Zamirleri kullanma
• Öz geçmişini anlatma
• Mesleği
• Tasvir yapma
|
|
|
12 |
AİLE VE AKRABALARI İLE İLGİLİ İŞARETLER
• Ailesi
• Akrabaları
|
|
|
13 |
ÇEVRE İLE İLGİLİ İŞARETLER
• Çevreyi tanıma
• Yaşadığı yer
• Çevre ile ilgili anlatım
• CÜMLE KURMA
• Ailesini anlatır
• Akrabalarını tanıtır.
• Yakın çevresini tanıtır.
|
|
|
14 |
ÇEVRE İLE İLGİLİ İŞARETLER
• Çevreyi tanıma
• Yaşadığı yer
• Çevre ile ilgili anlatım
• CÜMLE KURMA
• Ailesini anlatır
• Akrabalarını tanıtır.
• Yakın çevresini tanıtır.
|
|
|
15 |
Genel tekrar |
|
|
16 |
Final sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Derse Katılım |
14 |
2 |
28 |
Rol Oynama / Dramatize Etme |
14 |
2 |
28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
75
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
ÖÇ 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1
|
ÖÇ 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1
|
ÖÇ 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1
|
ÖÇ 5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1
|
ÖÇ 6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek